Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een bibliotheekboek uitlenen aan anderen?

Ik kon het antwoord niet in de algemene voorwaarden vinden, dus vandaar dat ik hem hier stel.

Stel: je bent lid van een bibliotheek, je leent een boek, mag je dit boek uitlenen aan een vriend/collega/etc.

Het gaat me er niet om of de bieb het gaat controleren o.i.d. maar het gaat me er vooral om of het officieel gezien mag.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
982
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens mij wel, zolang het maar netjes en op tijd terug is

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een boek leent, ben jij verantwoordelijk. Het is dus aan jou om ervoor te zorgen dat het boek op tijd en onbeschadigd ingeleverd wordt. In de tussentijd mag je het boek best door een ander laten lezen. Maar als diegene het boek kwijt raakt, krijg jij de rekening.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Exact, zo is het. Je was me voor bamibal.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Wat een prachtige uitleg weer voor die -
+ van mij Bamibal.

Andere antwoorden (2)

ja, maar dan moet je het boek wel op tijd terug krijgen om het boek dan in te leveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet verboden om iemand anders jouw bibliotheekboek te laten gebruiken, maar je blijft zelf ten alle tijden verantwoordelijk. Dus als het beschadigd raakt of zoek, moet jij het zelf vergoeden aan de bibliotheek. Als het te laat is, moet je ook zelf de boete betalen. Bij kinderen zijn de ouders verantwoordelijk.
Groeten van Je Bibliotheek!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding