Bestaat er een handleiding voor tiener-meisjes?

Voor surprise maak ik voor mijn nichtje van bijna 14 een box met onmisbare dinen erin (spiegeltje, deo, labello, etc.). Nu vroeg ik me af of er voor mensen van haar leeftijd een boek(je) bestaat met leuke tips en ideëen. Ik had al wel de handleiding voor meisjes gevonden, maar daar is ze te oud voor.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er is een hele leuke serie "hoe overleef ik..." boeken, daar zit er vast een voor haar tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze serie is bij ons thuis ook de favoriet bij de tienerdochter.
Meisjes! : alles wat je als tienermeisje moet weten van a tot z. ISBN 978-90-447-2369-4
(Voorlichtings)boek dat antwoord geeft op alle vragen die tienermeisjes willen stellen, maar niet durven vragen. Onderverdeeld in vijf thema's/hoofdstukken: je lijf, psyche, schoonheid, familie en vrienden, worden meer dan 175 trefwoorden (per hoofdstuk in alfabetische volgorde) over een of twee pagina's serieus, maar ook relativerend, behandeld. Onderwerpen die bij het thema 'body' aan bod komen zijn onder andere acne, maagdelijkheid, pil, tanden en witte vloed. Bij het thema 'psycho' zijn dat bijvoorbeeld dood, karakter, lachen, psycholoog en vertrouwen. Vaak met doorverwijzingen naar gerelateerde trefwoorden of een enkele website, met tips, weetjes, quizjes, uitspraken van bekende personen, meisjesgeheimen en getuigenissen van leeftijdgenoten, inclusief jongens.
Plaatje bij antwoord
Bronnen:
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk!
Via http://www.bol.com vind je, met het trefwoord "meisjes" meer dan 1.000 boeken.

Ik vind deze al heel leuk: "Het Grote Meisjes Boek, Hoe word ik in alles de Beste"

Het boek ziet eruit als een uitgave uit de jaren dertig van de 20e eeuw en van binnen als daterend uit de jaren zeventig. Ook de zwart-wittekeningetjes dragen bij aan het idee dat het hier een zoveelste herdruk van een oud boek betreft. Echter wie de inhoud bekijkt ziet al snel dat dat juist niet zo is. Het behandelt allerlei zaken die echt van de laatste jaren zijn, maar ook dingen die al decennia lang door meisjes en hun opvoeders gedaan worden. Het boek heeft bijna 130 bladzijden.

Dit is de tekst van de achterkant:

"Dit is het boek waar alle meisjes, groot en klein, op hebben gewacht! Sla het snel open en ontdek hoe je in alles de allerbeste wordt. Van je eigen lipgloss maken tot het temmen van een wild paard, met Het Grote Meisjesboek ben je niet te overtreffen!

Doe je best, versla de rest!"

Zie ook http://www.bol.com/nl/p/het-grote-meisjes-boek/1001004005533972/

Bij de afbeeldingen een paar voorbeelden van de inhoud van het boek.
Antoni