Wie kent een boek waarin een wetenschapper baby's verwekt met DNA van Jezus en de vrouwen vervolgens een voor een worden vermoord?

Er zou een boek bestaan over een Italiaanse wetenschapper die het DNA van Jezus heeft gekloond. Daarmee heeft hij vrouwen geinsemineerd, maar deze worden een voor een vermoord. Wie o wie weet de titel en/of auteur van dit boek? Ik heb uiteraard al wel op Google gezocht op allerlei trefwoorden, en ben een paar boeken tegengekomen waarin DNA van Jezus als thema voorkomt, maar het juiste boek ben ik nog niet op het spoor gekomen.

Toegevoegd na 1 week:
Het gezochte boek zit -helaas- nog niet bij de antwoorden. Ik ben bang dat dit een echte hersenkraker is. Wie heeft dit boek gelezen en weet de mogelijke schrijver, of zelfs -graag- de titel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer, want de meneer die dit boek zoekt weet verder helemaal niets meer (titel, schrijver), alleen dat 't zoiets was als van Dan Brown, maar dan van iemand anders.

Het beste antwoord

Het zou kunnen zijn:
La lance de la destinée : roman / Arnaud Delalande.
De Romeinse soldaat Longinus heeft in opdracht van stadhouder Pilatus aan Jezus de laatste doodsteek in zijn zij gegeven met een lans. Vertwijfeld vraagt hij zich af of Jezus dan toch de Messias is als deze nog een teken van leven geeft. Longinus verbergt de lans in een heilige kapel. 2000 jaar later gaat een archeologisch team op zoek naar deze lans. Iedereen wordt vermoord en de lans verdwijnt. Het Vaticaan stuurt een archeologe op onderzoek. Ze raakt verwikkeld in een angstig avontuur, waarbij onderzoekers aan de hand van het bloed op de lans het DNA van Jezus willen vastleggen en zo de Messias willen klonen.

Toegevoegd na 1 week:
Naar aanleiding van je toevoeging ben ik nogmaals gaan zoeken, en heb nog andere titels gevonden:

De achtste dag / John Case. Vertaling van: The Genesis code.
Een oude Italiaanse geleerde weet met DNA dat hij onttrokken heeft aan oude relikwieën klonen van vroegere heiligen te maken. Een ultrarechtse groep in de r.k.-kerk accepteert dit niet en gaat er tegenin met moord en brandstichting. Als de zus van een superspeurder en haar zoontje het slachtoffer worden, begint de speurder een uitgebreide zoektocht door de VS en Europa -vooral Italië- waarbij ten slotte alles aan het licht komt en de leider van de groep met zijn voornaamste handlangers de dood vindt.

Sacred helix / Mark M. Garon.
Elliott West werkt voor de Amerikaanse regering en is expert in DNA-onderzoek en klonen. Hij heeft de lijkwade van Turijn onderzocht en bewezen dat die echt is. Samen met zijn assistent gaat hij nu een ongelooflijk project uitvoeren. Ze zullen proberen Jezus terug te brengen met het DNA uit de lijkwade.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk is het inderdaad 'De achtste dag' van John Case. Ik heb 't boek voor de vraagsteller gereserveerd.

Andere antwoorden (3)

Ik vermoed dat het om The Jesus Thief gaat.

Toegevoegd na 5 minuten:
De auteur is dus J.R. Lankfield. Maar ik heb er nog twee gevonden: In His Image: Book One of the CloneChrist Trilogy" by James BeauSeigneur; "The Jesus Thief," by J.R. Lankford; and "Cloning Christ," by Peter Senese and Robert Geis.

Ik kan via de tablet geen extra bronnen toevoegen maar googelen op deze drie titels of auteurs zou het boek op kunnen leveren waar je naar zoekt. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waarom ik dat boek niet kon vinden begrijp ik nu. De achternaam van de auteur is niet Lankfield maar Lankford. Microbioloog dr. Felix Rossi doet wetenschappelijk onderzoek naar de lijkwade van Turijn. Zit er nog bloed van Jezus in het linnen en is het DNA intact? Thuis in Manhattan gebruikt hij zijn zwarte hulp Maggie als experimentele kloonmoeder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ai, mijn swype deed weer lastig. Maar waarom je het boek niet kon vinden snap ik niet. Voor mijn toevoeging had ik geen auteur opgenomen en daarna stond ook lankford in het rijtje boeken en heb ik een link naar het boek toegevoegd.
Misschien bedoel je "de engelenmaker "van Stefan Brijs?
Zoniet, dan is dit misschien een boek om ook eens te lezen. Veel leesplezier.
11 jaar geleden
Het zou Jezus op sterk water kunnen zijn, gaat in ieder geval over het klonen van Jezus.