Is er een manier om te achterhalen waar je in een papieren boek gebleven bent?

Het is lang geleden dat ik ben begonnen in het boek en de boekenlegger is er tussenuit gevallen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Het boek in het midden openslaan, kom je wat tegen waarvan je denkt: hee dat ken ik al: naar voren bladeren. Is dit niet het geval: terugbladeren. Als het een nieuw boek is kan je kijken naar vetafdrukken van vingers of ezelsoren. En als het al zo lang geleden is, begin je toch gewoon van voren af aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je toch niet meer weet waar je in het verhaal gebleven bent maakt het niet zoveel uit waar je verder gaat. Blader wat tot je op een bladzijde komt die je niet bekend voorkomt, en begin daar gewoon met lezen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt mij dus niet de meest handige manier, dan kan je dus hele stukken missen. Als je toevallig achteraan begint met bladeren en je begint op de laatste pagina heb je hem wel lekker snel uit ;-)
Als je het boek openslaat via de voor- en achterkaft zal het boek soms openslaan op de plek waar je bent gebleven.
En als je niet meer kan herinneren wat je gelezen hebt moet je misschien weer vooraan beginnen met lezen en dan vluchtig door de bladzijden gaan om te bekijken of je er iets van herinnert. Meestal kom je dan wel weer op de bladzijde uit waar je bent geëindigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een pittig te lezen boek van 540 blz. dus opnieuw beginnen is niet echt wat maar ik denk dat ik er ongeveer uit ben doordat de kaft op een bepaald gedeelte wat makkelijker knikt.
Begin opnieuw te lezen en doe dat schuin: niet elke alinea tot in detail lezen maar zo'n beetje half-half. dan kom je weer in het verhaal (dat je waarschijnlijk toch niet meer exact weet) en kom je vanzelf op het punt waarop alles nieuw is. Vanaf dat punt ga je weer echt lezen