Weet iemand welk boek dit kan zijn?

Hoi, ik ben op zoek naar een boek dat ik las toen ik klein was. Het is een kinderboek met veel plaatjes. Het gaat over een vrouw en een bende cowboys. Ze hebben tenminste allemaal hoedjes op en ze zien er wel grappig uit. Volgens mij wordt de vrouw ontvoerd en gaan ze achter haar aan. De titel is iets als:" (vrouwennaam Jane ofzo) en de bende van ....". Iemand enig idee wat dit kan zijn? Google levert niet veel op. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

"Rosie en de bende van Kwaaie Pier" van Roy Gerrard. Rotterdam: De Vries-Brouwers, cop. 1989. Vertaling van Rosie and the Rustlers. - London : Gollancz, cop. 1989. ISBN 90-6174-711-2.
In dit prentenboek staan de avonturen van Rosie en haar cowboys centraal. Ze achtervolgen de bende van Kwaaie Pier, die het op hun vee heeft gemunt. De bende wordt uiteindelijk overmeesterd via een origineel plan, verzonnen door de domste cowboy.
Amadea
12 jaar geleden
Hmmmmm. Heeeeeeeeeel misschien is het een boek over 'Calamity Jane', een vrouw die bekend stond om haar 'stoere gedrag' in het Wilde Westen. Verder dan dat (schoot me spontaan te binnen) kom ik niet. En als 'Jane' wat jou betreft ook 'Mary', 'Cathy' of 'Tante Mien' kan zijn, heb ik het gegarandeerd fout, ha ha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wel frappant anders dat die naam 3 kwartier geleden als reactie op de vraag al door Nyck gegeven is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry? Er staat maar één antwoord boven mijn armzalige poging, toch? Waarschijnlijk is dat ook het goede antwoord, daar niet van. Maar 'Nyck'? Ik zie geen antwoord van 'Nyck'...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah. Ik zie het nu. In een reactie. Blijkbaar dezelfde ingeving gehad als ik. Ligt ook wel een beetje voor de hand, aangezien Calamity Jane een bekende naam is die je al snel met het Wilde Westen in verband brengt. Never mind.
um mishien de bende van vijf kwam er een hond in voor