wat betekent deze zin :' ik verkeer in de ultieme, metafysische regionen van het volstrekte onkenbare?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Uit welk boek komt dat dan?
rose
12 jaar geleden
De betekenis van deze zin lijkt mij sterk afhankelijk van de context. Geef wat meer tekst en/of de titel van de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt uit " Ontdekking van de hemel" van Harry Mulisch
rose
12 jaar geleden
Doe mij een lol en vertel het pagina-nummer, dan kijk ik de context even na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap er de ballen van.

Antwoorden (3)

Ik ben zo stoned als een garnaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ROFLMAO (plus dus :D)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zéér bondige samenvatting!
rose
12 jaar geleden
Zou goed kunnen, maar zou ook goed een slecht (en fout) antwoord kunnen zijn...
ItisILeClerc
12 jaar geleden
exactly my thoughts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tim Leary wist het wel.
dat betekent u het ultiem verkeerde,metafysische boek over de volstrekt onkenbare regionen van het menselijk "dasein",probeert te doorgronden.
12 jaar geleden
Dat betekent dat je met een uiterst bovennatuurlijk verschijnsel te maken hebt waarvan het bestaan niet te verklaren noch te begrijpen is. Het ontstijgt de natuur en mist elke relevantie met de zichtbare wereld.

Afhankelijk van de context kan het gaan om entiteiten, maar ook om een ervaring in het hier-en-nu zonder daarbij de heersende wetenschappelijke verklaringen te hanteren.
Meer hierover op:
http://www.filoscoop.com/2003/7/hindoe_metafysica.htm