Wat is 'het ritme van Helga Huffelpuf'?

Ik ben een fanfic aan het schrijven, dus ik moet weten wat het ritme van "Helga Huffelpuf" inhoudt.

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik bedoel dat ik weet dát het er is. En dat ze het gebruiken om de leerlingenkamer van Huffelpuf te openen. Maar tikken ze dan gewoon het ritme van de naam "Helga Huffelpuf", of is het een liedje of een versje o.i.d.? En als het een liedje is, zou iemand me het kunnen laten horen/doorsturen?
Alvast bedankt! =)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

"Het twee-na-onderste vat in het midden van de tweede rij, moet je aantikken in het ritme van "Helga Huffelpuf" om te zorgen dat het schilderij open zwaait. Huffelpuf is de enige afdeling met een afweermechanisme voor binnendringers. Als op het verkeerde vat wordt getikt, of het ritme klopt niet, dan wordt de infiltrant voorzien van een lading azijn."

(Zoiets als het wachtwoord voor de Dikke dame bij Griffoendor dus, maar in de films speelt het verder geen rol. Ik durf niet eens te beweren of het uit één van de boeken komt, en niet uit een of ander spel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe weet je dit? ik ben een groot harry potter-fan en zou graag de site oid kennen (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ; ik vond dit stukje tekst hier :
http://www.wizardzone.nl/forums/index.php?/page/index.html/_/encyclopedie/plaatsen/plaatsen-zweinstein/huffelpuf-leerlingenkamer-r1554 Ik heb de boeken twee keer (voor)gelezen, maar het zou kunnen dat het een keertje terloops genoemd is ofzo ; het speelt echter in het boek geen enkele rol - ik denk dat het voor een spel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er ook vrij sterk van overtuigd dat het niet in de boeken voorkomt, ook niet als terloopse zin.

Andere antwoorden (1)

In de boeken en in de films wordt er niets over vermeld. Misschien wel in de Engelse versies of in de computer spellen, maar ik heb nog nooit van "Het ritme van Helga Huffelpuf" gehoord. Hoewel ik een grote fan ben..

Of bedoel je het rijmpje dat de sorteerhoed over Huffelpuf zingt? Dat staat in het 1e boek. Hoe het gaat weet je vast zelf wel, en anders zoek ik het wel even voor je op.