Engelandvaarders van K. Norel.

Toegevoegd na 1 minuut:
En uiteraard het boek over Hannie Schaft, :Het meisje met het rode haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje, dit lijkt mij een heel mooi boek! het meisje met het rode haar heb ik al gelezen, dat is ook heel mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor de Engelandvaarders!

Andere antwoorden (5)

Soldaat van Oranje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond de Aanslag van Harry Mulisch, Oorlog zonder vrienden van Evert Hartman en Oorlogswinter van Jan Terlouw mooie boeken, hoewel de laatste twee meer kinderboeken zijn.

Het bittere kruid van Marga Minco is ook mooi, maar niet zo dik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond " De donkere kamer van Damocles" van W.F. Hermans heel erg mooi. Eigenlijk moet je het zelfs twee keer lezen, maar dat moet je zelf maar ontdekken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek over het leven van Pim Boellaard geeft een mooi beeld van hoe het leven van deze man voor de oorlog was, hoe hij in de oorlog in het verzet kwam en hoe zijn verblijf in Dachau zijn verdere leven tekende. De man is misschien wel een van de heldhaftigste verzetstrijders waarvan het verhaal bekend is.
Het boek heet: "Weest manlijk, zijt sterk."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meisje met het rode haar van Theun de Vries.