hoe heet dat boek?

ik heb ooit eens een boek gelezen over een jongen en een meisje die brieven over en weer schreven, en er gebeurde alleen maal vreemde dingen, aan het eind gaat een van de twee bij de anders op bezoek/vakantie en dan gaan ze alles uitzoeken. volgens mij blijkt dan dat alles veel minder er was dan dat ze gedacht hadden, maar dat weet ik niet zeker. het is geen boek voor hele kleine kinderen maar ook niet echt voor tieners, volgens mij heeft hij ook eens een keer prijs gewonnen (kinderboeken week misschien?) ik zou het echt leuk vinden als ik dat boek nog eens zou kunnen lezen, dus. :-P

Weet jij het antwoord?

/2500

'Briefgeheim' door Jan Terlouw

Fleur of Flip en Vlo / Nanny Cijs. Tilburg : Zwijsen, cop. 2000. Tijdens een gezamenlijke vakantiewandeling aan zee vindt Fleur, bijna negen jaar, een fles op het strand met een brief van de negenjarige Koen uit Texel, die een jongen als penvriend zoekt. Fleur wil niets liever dan 'pennen' met Koen, maar zij is een meisje. Daarom doet zij zich in haar brieven aan Koen voor als Flip. Als Koen na een poos op vakantie komt, is voor Fleur de ramp compleet. Op aandringen van haar vriendin Vlo, ondanks afraden van haar ouders, neemt Fleur de identiteit van stoere Flip aan en zal ze moeten waarmaken wat ze in al haar brieven gelogen heeft. Tijdens de logeerpartij levert de aanvankelijk succesvolle gedaanteverwisseling komische, penibele en uiteindelijk trieste, maar ook ontroerende situaties op.

Bronnen:
Centraal Bestand Kinderboeken

van henni uit de steenstraat aan de jongen in berlijn ik heb heb hem zelf niet gelezen maar misschien is het het boek dat je zoekt?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100