ik zoek een boek

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben opzoek naar een leuk boek voor de vakantie (het liefst literatuur).

Mijn favoriete boeken zijn: De Hongerspelen, Kiki Strike, De Drakenhoeder en Ghostgirl.
Al deze boeken zijn oorspronkelijk Amerikaans, ik lees dus ook bijna nooit van Nederlandse schrijvers.

Verder hou ik niet zo veel van liefdes boeken. En Harry potter en Twilight vind ik ook niet zo leuk.

Iemand een aanrader?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (13)

Literatuurboeken zijn wel hele andere boeken dan jij gewend bent om te lezen.
'De steniging'vond ik wel leuk om te lezen. Of 'oeroeg', ook een erg bekend boek. 'het bittere kruid' is een (dun) boek over de oorlog, ik weet niet of je dat een interessant onderwerp vind? 'de aanslag' is ook een boek over oorlog. Als je de titels van deze boeken opzoekt op internet, dan vind je ze wel!
Misschien moet je ook in de (school)bibliotheek om advies vragen, meestal weten de mensen die daar werken ook wel wat leukeboeken zouden zijn om te lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 11 jaar en mijn favoriet is ook de hongerspelen... Dat is een trilogie. Heb je de andere twee boeken ookal gelezen genaamd: Vlammen en Spotgaai
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vind je de boeken van Isabelle Allende leuk om te lezen: Spannend, soms griezelig en altijd interessant.
Vooral 'het huis met de geesten' is een boek dat je gelezen moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook 14 en ik vind de boeken serie Gone van Michael Grant heel erg leuk. Echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Piratenvloek is altijd al mijn favoriet geweest en ik ben ook 11. Het is echt een heel leuk boek en hij is ook nog eens best wel dik dus goed voor op reis. En hij is ook vertaald van het Engels naar het Nederlands.

Ik heb de site voor je gezocht waar je over het boek kan lezen. Even naar de beschrijving kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- "Mijn zus woont op de schoorsteenmantel" van Annabel Pitcher, mooi verhaal over een jongetje dat zijn zus is kwijtgeraakt bij een terroristische aanslag. Grappig en zielig tegelijk.

- "Smak" van Nick Hornby. Over een tienerzwangerschap, maar dan door de ogen van de jongen. Leest lekker weg!

- De "Geestenjager-serie" van Joseph Delaney

- "Lycidas" en "Lilith" van Christoph Marzi, ook over een stad onder een stad (net als Kiki Strike). Wel iets serieuzer en behoorlijk dikke pillen.

- Ook van Christoph Marzi: "Malfuria 1: Schip der schaduwen. Speelt in Barcelona. Een meisje is in de leer bij een kaartenmaker, en op een dag ontdekt ze een levende kaart en moet ze vluchten. Spannend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanraders; de boeken van Per Nilsson, Thirteen reasons why van Jay Asher (Nederlandse vertaling heet ook zo), Boy 7, Deathline en Numbers van Rachel Ward.
Veel leesplezier!

Toegevoegd na 1 minuut:
Boy 7 is trouwens van Mirjam Mous.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thirteen reasons why, die was ik helemaal vergeten! Mooi! +
het gouden compas is mooi om te lezen wel een dik boek met nog 2 vervolg delen. aragon is misschien ook leuk voor jou om te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben wel van de romantische boeken en ik ken de boeken die jij als voorbeeld hebt geschreven niet, maar heb je ooit gedacht aan brief voor de koning van Tonke Dragt? ik vond het een eel leuk boek en het was niet echt romantisch ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel eens boeken van Cynthia Voight gelezen? De Tillermans serie is echt een prachtige serie!!.Een geweldige schrijfster literatuur voor jeugd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind zelf de boeken van Thea Beckman erg mooi.(o.a. kruistocht in spijkerbroek). Mijn eigen favoriet van haar is de trilogie over Tule. Echt prachtig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet zijn Thule. Het is een toekomst roman over de Aarde zoals die er 6 eeuwen na de Derde Wereldoorlog uitziet.
Ik las laatst deze jeugdboeken en vond die heel goed:

"Ik ben iemand/niemand" van Guy Didelez (een confronterend verhaal over een meisjes dat thuis mishandeld wordt)
"De jongen in gestreepte pyjama" van John Boyne (zeer aangrijpend)
"De omgekeerde Dendermonde" van Henri Van Daele (supergoed!)
"Wij, twee jongens" van Aline Sax (aangrijpend verhaal over twee jongens die naar de oorlog trekken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van hongerspelen houd ( <3 ) dan vind je Gone waarschijnlijk ook leuk