hoe is het verhaal van die twee wederhelften die van elkaar hielden en gescheiden werden, en daarna hun leven lang bleven zoeken naar de andere helft?

het gaat echt om een soort eenheid die ze samen waren en daarna wel in geest maar dus niet fysiek meer een eenheid, soort van symbool voor de liefde...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romeo en Julia?

Antwoorden (6)

Ik denk dat je verwijst naar een verhaal uit de Griekse mythologie.
Bij deze een kleine verwijzing, maar er zijn zeker betere te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op verschillende "spirituele" sites kun je verhalen lezen over tweelingzielen, zielsverwanten.

· Er is een oerbron, een goddelijke bron, waaruit alle zielen voortkomen en waarnaar ze ooit terugkeren.
. Door een bepaalde oorzaak zijn er zielen in tweeen gesplitst, in twee complementaire delen.
· Die gesplitste zielen maken gedurende vele incarnaties groei-, bewustwordingsprocessen door.
· De aarde blijkt hiervoor een ideale leerplek te zijn.
· Elke helft van de gesplitste ziel volgt zijn eigen trajekt, afhankelijk van zijn karma.
· Het verlangen naar eenwording met de afgescheiden helft is de (onbewuste) aanzet tot bewustwording, want de herkenning van de zielspartner kan pas plaatsvinden als beide helften zich voldoende ontwikkeld hebben.
· Die herkenning of samensmelting is een heftige gebeurtenis, onomkeerbaar en voor eeuwig.

Als je dat aanspreekt en je wilt er meer over lezen:
http://www.goedzo.com/index.php/2005/04/12/tweelingzielen_zielsverwanten_wat_zijn_d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tristan en isolde?

Toegevoegd na 1 minuut:
Orpheus en Eurydice
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar ik meen heeft Plato daarover gefilosofeerd en komt het van hem vandaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven uit een dag, van A.F.Th. van der Heijden?