In welke tijd speelt het boek 'knielen op een bed violen' zich af?

Beter gezegd, welk tijdsbestek, omdat kinderen opgroeien enz. Het is trouwens geschreven door Jan Siebelink.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Het is voor een groot deel een autobiografisch boek.
Jan Siebelink is ongeveer 73 jaar, denk ik. Je mag het zelf opzoeken.
Het speelt in de jaren na de oorlog. De 40 er en de 50 er jaren die nog vol waren van de benauwde vooroorlogse sfeer. Dus zonder tv, weinig radio, geen telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ziet-ie er goed uit, had hem toch wel jonger geschat!

Andere antwoorden (2)

Jan Siebelink is rond de 66 jaar oud, het boek speelt zich af in zijn jeugd. Dus ik zou zeggen rond de jaren 50-55 vorige eeuw.

Toegevoegd na 12 minuten:
Zoals hieronder te zien is, is de heer Siebelink 73 jaar, maar ik houd het toch rond de jaren 50.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je in hoeveel jaar het boek zich afspeelt? Of in welke jaren/eeuw?

Toegevoegd na 1 minuut:
Jan Siebelink is geboren op 13 februari 1938 dus idd 73 jaar :) Sorry Ineke, wilde het graag opzoeken, was even nieuwsgierig! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel in welke jaren/eeuw ;)