kan je hier nog een boete voor krijgen ?

ik vond een tijdje geleden een boek van de bibliotheek bij mij in huis,
en ik herinnerde me dat ik een jaar of 15 geleden verhuist was en dat boek vergeten was in te leveren.
nu woon ik allang weer in deze omgeving,
als ik nu weer lid word van de bieb, krijg ik dan een hoge boete voor te laat in te leveren ?
of bewaren ze die gegevens niet zo lang ?

13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Vast niet, na zoveel jaar.
Koop een lekkere vlaai (of taart) en presenteer die aan het personeel. Voor hun leuk en lekker, voor jou wellicht een verlichting voor het geweten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee, waarschijnlijk hebben ze allang een vervanging voor dit boek gekocht. dus niemand zal daar moeilijk over doen. ik denk eigelijk ook niet dat ze gegevens van de afgelopen 15 jaar bijhouden. Tenminste geen lokale bieb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee want het is al veels te lang geleden waarschijlijk hebben ze wel geprobeerd het boek terug te krijgen maar is de corespondentie naar je oude adres gestuurd als daar een vordering bij gezeten heeft is die na 5jaar verjaard er bestaat wel een kans dat er nog een post op staat in hun administratie maar die kan nooit heel groot zijn.
ik zou er wel even naar informeren omdat dat wel netjes staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Ik was 2 jaar niet mee lid van de bibliotheek. En 1 jaar geleden kwam ik een boek tegen van de bieb, toen ik zit jaar weer lid werd gaf ik het boek gewoon terug. Zonder boete te betalen, dus voor 15 jaar maakt dat helemaal al niet meer uit. En zo wel, moet je er wel wat van zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou eerst even (mobiel) bellen met de bibliotheek met de mededeling dat je een boek hebt gevonden en dat je geweten nu een beetje knaagt.
Optie: Vraag of je het mag kopen.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er gewoon heen gaan en het hele verhaal uitleggen, Want na een tijdje stopt de boete en moet je gewoon een nieuw boek betalen. Dat is dus het ergste wat je kan overkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kunt hier geen boete voor krijgen. Het boek staat allang niet meer in het systeem en is vast en zeker al afgeschreven. De bibliotheek zal het boek hoogstwaarschijnlijk ook niet meer terug willen hebben. Er zullen weinig openbare bibliotheken zijn die een 15 jaar oud boek nog in hun collectie willen hebben. Het boek is of gedateerd en niemand wil het meer lenen, of het is nog steeds gewild, en dan is er al lang een nieuwere druk aangeschaft.
De kans is groot dat wanneer jij het boek inlevert, het linea recta naar de oud papierbak zal gaan.

Wat wel zou kunnen is dat wanneer jij je opnieuw wilt laten inschrijven bij deze bibliotheek, jouw gegevens nog steeds in het systeem zitten omdat dit boek indertijd waarschijnlijk in nota is gebracht.
Maar ik denk dat die kans niet zo groot is, omdat alles 15 jaar geleden nog niet zo gedigitaliseerd was.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wil je je weer in laten schrijven bij de bibliotheek, dan is het misschien goed dat je met je verhaal en het boek komt. Het komt integer en oprecht over, en ik kan me voorstellen dat er dan een streep wordt getrokken door het verleden, en je gewoon weer met een schone lei lid kunt worden.