Hoelang moet acrylverf drogen?

Hoelang moet acrylverf drogen verdund / onverdund op schildersdoek drogen,voordat er een andere kleur overheen kan worden aangebracht zonder dat de kleuren zich mengen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (3)

Je moet toch zeker een nachtje wachten voordat het helemaal droog is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan hoe dik de verf aangebracht is, maar reken er op dat je minimaal een halve dacht wacht voordat je er met andere verf overheen gaat. De dikke gedeeltes kunnen nog wel eens nat zijn.

Toegevoegd na 21 seconden:
dacht moet natuurlijk DAG zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een aantal dagen wachten is beter.. ik schilder vaak met acrylverf en ik laat t echt een paar dagen rusten tot t goed droog is