Mag je custom sneakers met bekende animaties verkope?

Ik wil graag custom sneakers maken (witte nike sneakers kopen en deze verven). Mag je
1. Sneakers van Nike verven en verkopen?
2. Een handschildering van een bekend merk of animatie erop zetten (zoals een logo of homer simpson) en verkopen?

3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Op de plaatjes (ze bewegen niet dus het zijn geen animaties) zit auteursrecht.
Aanvulling: als je dit op kleine schaal (‘betaalde hobby’) doet zal het in de praktijk geen probleem zijn. Als je dit commercieel doet krijg je onherroepelijk een claim.
Toegevoegd op 27 maart 2021 21:55: tekst