Wat is de naam van de kunstenaar?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Wat moet het voorstellen? (Je kunt slechts één afbeelding plaatsen).
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ik denk dat het de achter kant is met een handtekening
Amadea
3 jaar geleden
Wat je op deze foto ziet, ja dat is wel duidelijk. Maar wat stelt het kunstwerk voor?
SimonV
3 jaar geleden
Je kunt één fotobestand uploaden. Maar dat betekent niet dat je niet meerdere foto's kunt plaatsen.
Hier kun je deze eerst combineren tot één afbeelding:
https://www.imgonline.com.ua/eng/combine-two-images-into-one.php
Upload eerst foto 1 en 2, daarna gecombineerde foto 1+2 en foto 3, etc.
SimonV
3 jaar geleden
Jammer dat er nog steeds geen echte plussen gegeven kunnen worden.

Antwoorden (1)

Wat daar staat is “Ruscha handgemalt” en dat betekent dat het kunstwerk (zie voor de foto van vraagsteller ervan https://m.startpagina.nl/m/ny0yxuewodlv.jpeg) vervaardigd werd door de Duitse firma Ruscha uit Rheinbach, die bestond tussen 1905 en 1996.

Het origineel is een keramiek wandplaquette met de naam Strijdwagen, gewicht 6,8 kg, geschatte periode 1950-1974. Maar het lijkt erop dat dit een papieren overdruk ervan is. (Het lijkt mij niet dat drie damesvingers het anders zo tegen de muur aan zouden kunnen drukken...).
. . .
Ruscha is een samentrekking van de eerste twee letters uit de voornaam en de eerste vier letters uit de familienaam van Rudolf Schardt, de zoon van stichter Georg Schardt. Hij vernieuwde de collectie van zijn vader volledig en werd daarmee zeer succesvol. (Dat kwam doordat het keramiekbedrijf tijdens de tweede wereldoorlog met de grond gelijk was geraakt en Georg het niet zag zitten om geheel opnieuw te beginnen).

Ontwerpers bij Ruscha waren: Otto Gerharz, Cilli Worsdörfer, Kurt Tschörner, Claus Kerwer, Hans Welling, Adele Bolz, Heinz Siery, Gerda Heuckeroth, Jutta Johani. Maar wie van hen voor welk object verantwoordelijk was is niet te v inden. Het zal dezelfde betreffen als van deze:
http://3.bp.blogspot.com/-j1HsFDekAwc/UksvOlLELxI/AAAAAAAALr0/jcONME7Ixj4/s1600/DSC09731.jpg
Amadea
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Misschien hangt het met de haakjes aan spijkers aan de muur? En heeft de vraagstelster om de grootte enigszins aan te geven ook maar even haar vingers op de foto (en op het kunstwerk) gezet?
Amadea
3 jaar geleden
Wel apart dan dat het werk in de tweede vraag erover een schilderij wordt genoemd...