kun je van de foto weten wie de schilder is en naar van schilderij?

weet je mischien hoe die schilder heet ik wil hem ook namaken maar wil de naam van de schilder weten en hoe de schilderij heet maar kan het niet vinden het is een opdracht voor school kan iemand me snel mogelijk helpen graag.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Als je met Yandex.com op deze foto zoekt, kom je erachter dat Robert Kampen de schilder is.
Dit is het portret van een vrouw, een welgestelde burger van de stad Turne, waar Robert Kampen werkte.
Met een extensie als Who Stole My Pictures kun je nog sneller op afbeeldingen zoeken. Via Google of Yandex.
Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en start de extensie.
https://chrome.google.com/webstore/detail/who-stole-my-pictures/mcdbnfhkikiofkkicppioekloflmaibd
Zonder extensie zoeken op afbeeldingen met Google:
Start Google - Zoek op Afbeeldingen – Klik op de camera in het zoekveld – Upload de afbeelding.

Met dank aan Antoni: de schilder is Robert Campin.
Robert Campin (waarschijnlijk Valenciennes, circa 1378 – Doornik, 1444) was een belangrijk schilder behorende tot de school van de Vlaamse Primitieven. Hij stond lange tijd bekend als de Meester van Flémalle en was de leermeester van Rogier van der Weyden en Jacques Daret.
Toegevoegd op 12 april 2020 13:58: tekst
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
"Robert Campin" lijkt mij logischer dan "Robert Kampen". Kijk bijvoorbeeld hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Campin en hier https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Robert_Campin#mw-subcategories. Op die laatste pagina vind je het schilderij uit de vraag ook terug.
Antoni
4 jaar geleden
Ja, dat lijkt mij wel, maar de naam "Kampen" ontbreekt helemaal op die Wikipedia-pagina's (nu, op 12 april 2020), dus ik weet niet of hij die achternaam ooit zelf heeft gebruikt.