Welke fotograaf sorteerde (onderdelen van) objecten?

Ik herinner me een fotoboek van lang geleden. Op elke pagina stond links een alledaagse foto, rechts dezelfde foto maar dan met alle onderdelen gesorteerd.

Voorbeelden:
Links een foto van een druk strand; rechts het strand met de mensen gesorteerd op lengte, de parasols gesorteerd op kleur, de strandballen.
Links een foto van een bakje friet; rechts eerst het (lege) bakje, dan de frietjes naast elkaar gesorteerd op lengte, dan de mayo, dan de saus.
Links een foto van een groot vol parkeerterrein van boven gezien; rechts hetzelfde, maar dan met de auto's gesorteerd op kleur.

Enzovoort.

Wie was deze fotograaf?
.

Ik herinner mij deze foto's vanwege de "Tetris challenge" die ik nu regelmatig voorbij zie komen.

4 jaar geleden
2.6K
Antoni
4 jaar geleden
De NOS berichtte er ook over, op vrijdag 13 september 2019: "Helemaal nieuw is het idee niet. De Franse forensische opsporing maakte in 2018 een soortgelijke foto. Ook doet het denken aan het werk van de Zwitserse kunstenaar en cabaretier Ursus Wehrli. Hij staat bekend om foto's waarop hij allerlei spullen en mensen keurig geordend heeft." Zie https://nos.nl/artikel/2301582-tetris-challenge-hulpdiensten-plaatsen-kunstige-kiekjes-op-instagram.html.
Ritsuka
4 jaar geleden
Als je fan van dat soort dingen bent, kijk hier eens: https://thingsorganizedneatly.tumblr.com

Antwoorden (2)

Mogelijk bedoel je Walter Wick.
Hij is de bedenker er de fotograaf van de "Can you see what I see" boeken en computergames.
4 jaar geleden
De Zwitserse kunstenaar Ursus Wehrli. Het wordt opruimkunst genoemd. De Nederlandse versie van zijn boek heet "Opruimen, dat is de kunst!".
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Wat een geweldig filmpje!