waarom zijn detectives vaak Engels en Scandinavisch?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Ik denk simpelweg omdat de Engelsen, Denen en Zweden echt een kei zijn in dergelijke series. Duitse detectives zijn vaak ook erg goed. Ik vind 'Columbo' de beste Amerikaanse detective serie aller tijden. Helaas leeft die acteur niet meer. Laatste aflevering was in 2003
Wat hier in Nederland gemaakt wordt is echt om te huilen zo slecht

Antwoorden (1)

Dat komt doordat die niet de nadruk op bloed, geweld en actie leggen, maar op het denkwerk, de psychologie en de menselijke relaties. Bovendien leveren de Britten lange afleveringen met een afgerond verhaal, en dat is wat de meeste kijkers het liefst willen.
De Scandinavische films hebben door de woeste natuur, het slechte weer en de koude kleuren een aparte sfeer. Dat geeft een duistere kijk op de menselijke geest. De Britse films hebben weer meer humor.
Amadea