weet iemand wat het verschil is van een prent of ets schets?

ik heb een aantal mooie schetsen(tekeningen)maar ik heb er helemaal geen verstand van ,wat de waarde is .weet iemand hoe ik kan zien of het een prent is of een ets is ?

Picture for question
5 jaar geleden
6K

Antwoorden (1)

Het afgebeelde kunstwerk is een ets van Willem Steelink: er zijn meerdere afdrukken van gemaakt van de plaat waarin met zuur de afbeelding geëtst is.

Een tekening is een eenmalig kunstwerk dat geheel afgewerkt is.

Een schets is een proeftekening, waar door middel van lijnen is aangegeven hoe men de uiteindelijke tekening zal willen maken.
Amadea