er is een schilderij met alleen twee bruine strepen, weet iemand wie de schilder is....?

bruine diagonale strepen....!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Amadea
6 jaar geleden
Bedoel je dat dit een bekend schilderij zou zijn? Of kun je ons er een afbeelding van laten zien?

Antwoorden (1)

De compositie met twee lijnen van Piet Mondriaan

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-beroemdste-schilderijen-piet-mondriaan/

Toegevoegd na 11 minuten:
Piet Mondriaan schilderde dit schilderij in 1931. Vrienden van hem gaven in datzelfde jaar het schilderij aan de stad Hilversum cadeau, voor in het nieuwe stadhuis.
Zij betaalden er Piet 500 gulden voor. De gemeente zag er niet veel in. Later leende zij het werk aan het Stedelijk Museum in Amsterdam, maar in 1987 wilde Hilversum er vanaf. Dat werd een rel en de minister greep in om verkoop op de vrije markt te voorkomen.
De stad Amsterdam en drie grote sponsors namen het schilderij toen voor 2,5 miljoen gulden over voor het Stedelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Maar die zijn zwart in plaats van bruin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Blijkt een huiswerkvraag te zijn. Bruine strepen zijn zwarte strepen
https://www.scholieren.com/werkstuk/13660
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mondriaan werd beïnvloed door het werk van Picasso en George Braque en ging schilderen zoals zij destijds deden, met zwarte lijnen, vrijwel zonder kleur, in vooral bruin en grijs. Het diagonaal opgehangen vierkante schilderij bevat slechts twee elkaar kruisende zwarte lijnen op verder wit doek.