is de verf van de action ( artico acryl verf goed en is het een kleur die licht is als je verft of is het juist een kleur die donker is als je verft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

De verf van de Action is absoluut geen kwaliteitsverf.
Goedkope acrylverf bevat veel minder pigment dan normale en heel veel minder dan kwaliteitsverf.
Je hebt dus meer verf nodig om dezelfde diepte van de kleur te bereiken en de licht echtheid is ook minder.

Je kan dus zeggen dat je voor wat meer geld minder verf nodig hebt en je resultaat ook beter is.

Als je nog niet eerder geschilderd hebt kan de goedkope acrylverf wel iets voor je kunnen zijn om het uit te proberen, maar daar tegenover staat dat je dan misschien ook eerder teleurgesteld kan zijn omdat je niet, wat kleur betreft, kan bereiken wat je wilde.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een wat betere studie kwaliteit verf is Amsterdam van Talens, die ik een beginner zou adviseren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad is Amsterdam acrylverf een goede verf voor beginners. het voordeel is ook dat de kleuren lichtecht zijn! Er bestaat bij Amsterdam ook nog een betere kwaliteit namelijk amsterdam Expert, met nog meer pigment en dus krachtigere kleuren. Ook blijft bij meer pigment de kwaststreek meer staan!