Wie krijgt dat geld als er een schilderij geveild wordt?

er wordt een schilderij van van Gogh geveild dat 64.000 moet opbrengen
wie krijgt dat geld de familie of de staat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

De eigenaar van het schilderij krijgt uiteraard het geld. Natuurlijk na aftrek van de veilingkosten.
8 jaar geleden
Een voorwerp dat geveild gewordt is ingebracht door de eigenaar of een tussen persoon . Dan kan dat voorwerp ( goederen of zeg vis ) per afslag of opslag worden geveild . Er kan een minimum prijs worden afgesproken . Dan de serieuze bieders moeten kunnen aantonen dat ze ( solvabel ) het kunnen betalen . Zeker bij huizen of grote kunst stukken . Er bieden vaak ook anonieme kopers of via een stroman . Soms door de verkopers gefixt . Wie krijgt de opbrengst de eigenaar Vd goederen of een beslaglegger en het veiling huis krijgt de commissie of een afgesproken percentage of een max of een minimaal bedrag . Meestal een vast bedrag en provisie . Bij kunst en dergelijke moeten er ook vaak kosten gemaakt worden ,van taxatie juiste beschrijvingen en denk aan foto's en druk werk de ruimte diverse beveiligers enz. De verkoper krijgt z'n verkoop prijs met aftrek van al die kosten .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Wat is nou het antwoord?