Weet iemand iets over de herkomst van deze beelden?

Het grote beeld is zo'n 120 cm hoog en de kleine 60 cm. Ze zijn van een harde steensoort. Ik begreep dat ze afkomstig waren uit Mali en wachters worden genoemd. Ik zoek meer informatie over deze beelden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Via de Stichting Nationaal Museum van Wereldculturen is vast een persoon te vinden die jou daar meer informatie over kan verstrekken. De collectie van deze Stichting telt bijna 370.000 voorwerpen, zo'n 230.000 fotografische beelden, en daarnaast 400.000 stuks documentair beeldmateriaal. Slechts een deel daarvan is te zien in de zalen van de drie musea: Afrikamuseum, Tropenmuseum, en Museum Volkenkunde.

Deze foto staat op de site en laat een deel van het depot van het Tropenmuseum zien: http://tropenmuseum.nl/sites/default/files/TM-depot2.jpg
Het Afrikamuseum heeft een afdeling Mali, en ook in het Museum Volkenkunde staan beelden.
Voor vragen kan je een bericht sturen naar info@wereldculturen.nl
Amadea