Is het mogelijk om bewegend beeld te laten bevriezen doordat je zelf in beweging bent?

Als je aan het schommelen bent ga je met een bepaalde snelheid voor en achteruit. Als er nou twee muren naast de schommel zich bevinden waarop bewegend beeld te zien in wat versneld van links naar rechts verloopt (hetzelfde effect als je uit het raam kijkt bij een snelweg). Is het dan mogelijk door middel van sensoren de snelheid van de schommel te meten en het bewegend beeld zich daarop aan te laten passen zodat het beeld bevriest?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Als het beeld met precies dezelfde snelheid beweegt als jouw snelheid is dat theoretisch mogelijk. In de praktijk zou dit wel lastig zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij best mogelijk en te doen... Je neemt een iPhone en die steekt je in de zak van de schommelaar en je gebruikt daar de accelerator sensor(versnellings meter) van en parsed de waarden van die sensor via bluetooth naar een stevige grafische machine die realtime een omgeving kan renderen op basis van die accelerator waarden, dan heb je in theorie wat je wilt hebben. Op een hele dure oplossing na(Ross Xpression) zou ik alleen 1-2-3 niet weten welke software hier in aanmerking voor komt. Buiten dat feit heb je nog wat weekjes programmeren voor de boeg. Overkomelijke probleempjes dunkt mij...

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het om voorbewerkt video zou gaan i.p.v. een real-time wereld creëren zou je misschien nog de externe parameter functie(pick whip op een expressie) in AfterEffects kunnen gebruiken als scroll functie op de Y-as voor het video wat dan afgespeeld wordt....