wat voor steensoort is dit beeldje?

Hallo,

Ik wil graag weten wat voor steensoort dit beeldje is en de waarde. Ik kom er maar niet uit, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Mvg Remko

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat ik het niet zeker weet een reactie: Is het geen speksteen? (talk).
Als het zepig of vettig aanvoelt dan zeker speksteen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat antwoord al geeft , marmer . Is het licht doorlatend ? Dan mogelijk albast.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is idd lichtdoorlatend daarom twijfel ik ook of het marmer is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het voelt niet vettig of zepig aan

Antwoorden (2)

Dat is vrijwel zeker van Marmer.

Zie hier een voorwerp van gelijkend materiaal: http://veiling.catawiki.nl/kavels/749461-lot-met-5-marmeren-voorwerpen-2e-helft-20e-eeuw

Wat het waard is? Dat is wat iemand er voor over heeft. Het is niet echt bijzonder, dus niet heel kostbaar vrees ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gemonteerde steen voor zover te beoordelen chalcedoon en/of jaspis
oorsprong India?

Toegevoegd na 1 minuut:
Loop even bij een mineralenzaak binnen die kunnen je het zo vertellen.