Hoe kan ik potlood goed wegkrijgen?

Hoe kan ik potlood nog meer wegkrijgen ipv gummen?
Op mijn oefenportret heb ik een foutje gemaakt en dat wil ik verder wegkrijgen.
Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk uit te gummen, maar nog steeds zie ik een afdruk.
Alvast bedankt voor de tips.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Als je heel erg goed bent zou je kunnen proberen om het weg te schuren. Hiermee beschadig je alleen wel het papier een beetje, maar als je het goed doet valt dat wel mee.. Wel oppassen dat je geen gat in je papier krijgt!!!

Toegevoegd na 26 seconden:
Met schuurpapier bedoel ik.. ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Niet doen, dan valt het nog veel meer op.

Andere antwoorden (2)

Maak je gum goed schoon door hem een paar maal onder het tafelblad (houten blad)
heen en weer te schuren, dan heeft hij beter grip op het papier. Dit is de enige goede methode. Aangeleerd op de academie voor beeldende kunst.
9 jaar geleden
hey Alsikhetwist
ik zouals ik jou was het eerst proberen met kneedgum. Daarna, als dat niet werkt, zou ik een zachte gum gebruiken (ik heb de potloodgum extra zacht van de hema). als de gum vies is moet je er een paar keer mee over iets anders dan je tekenpapier heengaan, bijv. een stukje dik karton(van een verhuisdoos ofzo) of de onderkant van een houten tafel. Als het nog niet weg is kan je schuurpapier gebruiken, maar doe wel voordichtig en kijk uit dat je blad niet te dun wordt of zelfs scheurt.
loveyouxxme