Welk schilderij is dit, met een rode vlek, uit de film Intouchables (2011)?

Uit de film Intouchables (2011).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Antoni
11 jaar geleden
Dit is grappig: http://eyedraugh.blogspot.nl/2012/05/french-hollywood-steals-my-painting.html Een schilder vindt dat deze film zijn schilderij heeft gestolen!
Amadea
11 jaar geleden
Het lijkt er helemaal niet op... In de film wordt er het volgende over gezegd:
Dit schilderij drukt een overweldigende sereniteit uit.
En ook wat geweld. Ik vind het erg ontroerend.
- Rode vlekken op een witte achtergrond vind jij ontroerend? Wat kost dit? Het is 41.500 euro. Ze zijn dus in een galerie. Het is waarschijnlijk geen bestaand bekend schilderij, maar slechts ten behoeve van de scene in de film (simpel) geproduceerd. Ik denk niet dat iemand er de maker en titel van kan verstrekken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het een leuke film?
Antoni
11 jaar geleden
Op deze website: http://twicsy.com/i/7bJX7 vraagt iemand in het Frans of iemand weet van wie dit schilderij is: "qqn sais de qui est cette peinture ???" Het antwoord vind ik helaas niet op de website, maar misschien heb je er toch iets aan.
Antoni
11 jaar geleden
@Amadea, als je twee schilderijen "Rode vlek op witte achtergrond" zou kunnen noemen, dan hebben ze toch wel wat overeenkomsten...maar je hebt gelijk, ze lijken niet echt genoeg op elkaar om serieus van diefstal te kunnen spreken. Zo te lezen, is de blog van de schilder ook aardig ironisch bedoeld: zie bijvoorbeeld zijn opmerking aan het eind: "Frankrijk, stuur mij de cheque maar via de post!"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Barhoemi ik vind het persoonlijk een van de betere films die ik in het afgelopen jaar heb gezien:D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea, dat is ook mijn idee.
Amadea
11 jaar geleden
Je neemt een groot stuk stevig papier, en een klein potje bloedrode verf. Van een behoorlijke afstand gooi je de inhoud van het potje op het papier. Eventueel nog her en der met een kwastje uitvegen. Zodra het droog is lijst je het in. Klaar is je "schilderij".
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Het doet mij denken aan iemand die door zijn hoofd geschoten is. Het lijk is weggehaald, maar de vlek is niet schoon gemaakt.

Antwoorden (1)

Als dit schilderij al een naam heeft, zal het niet meer zijn dan iets als "Werk met rode verf".

Ik heb gezocht in Engelse en Franse recensies en vind nergens de titel van het schilderij.

Wel werd het op deze website http://carnet2route.eu/2012/01/30/intouchable-quelle-place-pour-lart/ "tâche de peinture rouge" genoemd. Dat betekent volgens mij "Werk met rode verf".

Ik ben benieuwd of iemand anders wel de titel van het schilderij kan vinden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tâche de peinture rouge = rode verfvlek
Antoni
11 jaar geleden
Dank voor je verbetering. Ik kan helaas niet nagaan wat nu beter is: Ik kwam zo op mijn vertaling: Google vertaalde "tâche" met "taak". Als het gaat om schilderijen is, wordt het woord "werk" regelmatig gebruikt. "Taak" en "werk" zijn met een beetje fantasie synoniemen van elkaar. Dus kwam ik uit op "Werk met rode verf".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tâche de beauté: schoonheidsvlekje, oftewel een piepklein nagemaakt moedervlekje om de onberispelijkheid van je huid te benadrukken...