Je zult waarschijnlijk de flowers schilderijen bedoelen, want hij heeft er veel gemaakt. Zoek maar eens op Google-plaatjes.

Pop Art is al erg vaag als kunststroming, en een onderverdeling in hard pop, soft pop en pop art, is bijna helemaal onmogelijk. Naar mij mening is kunst al sinds de jaren '50 nauwelijks meer in hokjes te verdelen.

Hoewel de flowers er nogal "soft" uitzien, kun je ze rekenen tot de harde pop. Met als kenmerken o.a. ironie, ontkennen van artistieke tradities, .glamourachtige kleuren en vervreemding. Hoewel je voor dat laatste (vervreemding) wel enige fantasie nodig hebt.

In de soft pop wil de kunstenaar iets zeggen, hij heeft een mening over iets, en laat ook emotie zien in zijn werk. Vooral omdat dàt allemaal niet in de Flowers zit, is het dus
hard pop, of beter gezegd: zou je het daartoe kunnen rekenen.