Hoe maak ik de kleur roze? Welke acryl kleuren moet ik mengen om een mooie kleur roze te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
59.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verschillende soorten rood hebt, kan je het beste magenta gebruiken. Bij een oranjeachtige rood krijg je een soort zalmkleurachtige roze, bij magentarood krijg je een meer standaard roze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat rood meng je met wit, maar dat was je uit de andere antwoorden vast al duidelijk ;)

Het beste antwoord

Gewoon roze krijg je door rood en wit te mengen. Picasso gebruikte hele bijzondere tinten roze, niet alleen maar het gewone roze. Hij mengde er een klein beetje geel, of wat blauw of groen of grijs doorheen. Gewoon een kwestie van uitproberen dus...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roze is geen kleur. Alle kleuren worden gemaakt uit rood , blauw en geel. De tint wordt bepaald door de koele of de warme rood, blauw en geel.
Pieter2011
12 jaar geleden
Je spreekt jezelf tegen: "Roze is geen kleur. Alle kleuren worden gemaakt...".
Er zijn hoofdkleuren (primaire kleuren) en afgeleide kleuren.

Andere antwoorden (4)

Neem wit als basiskleur. voeg een beetje rood toe en meng het. om het donkerder roze te maken, meer rood toevoegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je als basis de kleur wit neemt en je voegt daar -beetje bij beetje- de kleur rood aan toe, dan krijg je de kleur roze. Het kan natuurlijk ook andersom. Als basiskleur rood nemen en wit toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat licht er natuurlijk aan of je een donkere of lichte roze wilt. Als je al weet dat je een heel donkere roze wilt, kan je beter met rood beginnen, want dan krijg je juist een giga hoeveelheid als je met wit begint, omdat het steeds maar te licht roze blijft.
Roze maak je met rood en wit, het mooiste is met magenta(= een rood). Hoe meer wit hoe lichter roze je krijgt. Wil je knaproze maken doe er dan citroengeel bij (een beetje, gewoon uitproberen). Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel natuurlijk knalroze ;-) lijkt op fluorroze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt af van de kleur rood.

Je hebt koele kleuren en warme. De warme kleur, bv permanent rood, gemengt met wit is " babyroze".

Neem je bv kraplak met wit dan kan je de fuchsia kleuren samenstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik het foldertje "colour mixing" van talens. Bij de winkel voor kunstschildersbenodigdheden gratis te verkrijgen. Nuttige tips voor kleuren mengen.