Bij de Xenos verkopen ze van die hele kleine potjes glasverf.
Daar doe je best veel mee.
Daarna kun je het even in de oven bakken en dan is het zelfs vaatwasmachinebestendig.

Misschien hebben ze bij de Action of de Hema ook wel iets van glasverf of porseleinverf.

Met acrylverf heb ik het ook wel eens gedaan.
Toen het heel goed droog was, voor de grap eens heet gewassen: het liep allemaal uit.

Ik heb een gemozaiekte schaal aan de buitenkant met acryl geverfd en toen een paar lagen blanke lak er over gespoten.
De schaal is bij een zoon in gebruik, maar ik weet niet hoe intensief en hij kan in ieder geval niet in de afwasmachine.
Dus ik zou toch op zoek gaan naar glasverf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op glas hecht maar weinig verf. Je kan met acryl er wel op verfen, maar dan moet voorzichtig, na zeer goed ontvetten. Vervolgens zal je als die verf droog is nog een fixeerlaag aanbrengen, anders wrijfe je het er gewoon weer af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb pas mijn kozijnen met acrylverf geverfd en daarbij ook wat op de ramen geknoeid.
Die verf op de ramen, krab ik er met een mesje zo af, dus goed hechten doet het (in mijn geval gelukkig ;-) ) niet.

Die kleine potjes verf die hierboven genoemd worden, werken wel goed.
Ik heb ze een keer gekocht bij Xenos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waarop je precies wilt schilderen en waarvoor je het wilt gebruiken maar je kunt eerst een grondlaag gesso aanbrengen. Maar ik denk dat je gewoon acrylverf op glas kunt schilderen. Wel goed ontvetten! En daarna zorgen dat het niet vochtig wordt want dan laat de verf wel los. Dus geen drinkglazen schilderen met acrylverf.