Vaak is de oorzaak dat mensen niet goed naar hun eigen zangstem kunnen luisteren en daardoor geen controle hebben over hun stem.
Verder ook ademhalingstechnieken, het gevoel voor muziek/ritme en aanleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oren van de meerderheid...

Maar qua stem je stembanden, en de dosering van de gezongen woorden.
12 jaar geleden
Als je niet vals zingt, en zonder ''bibber'' in je stem, kom je al een heel eind. Echter, niet iedereen die zuiver zingt heeft een mooie zangstem. Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn voor een zangcarriere. Er zijn genoeg zangers en zangeressen , die als ze auditie moesten doen niet door kwamen. Als je authentiek bent , is dat ook erg belangrijk. En schrijf pakkende en originele teksten, zorg voor goede muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zing zelf ook maar r Dus een lelijke kopstem (hoog in de keeesonantie is erg belangrijk. voor de kwaliteit van je stem. Mensen vinden een goed resonerende stem aantrekkelijk om naar te luisteren. Tegenovergestelde een kopstem kan als irriterend worden ervaren. Maar adem vanuit je buik en zorg dat ook je borstkas resoneert, dan doe je het goed. Regematig toonladers oefenen en oefenen met uitspraak (bijv. als je engels zingt) Articulatie is ook belangrijk voor de duidelijkheid van je uitspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de eerste plaats of je zuivere tonen kunt zingen.
Verder ook zangtechniek. Klassiek geschoolde zangers zingen anders dan de meeste popzangers.
Wat je daarin mooi vindt, is een kwestie van smaak.

Voorts is het ook nogal cultuurgebonden. Chinezen zingen heel anders dan wij.

Persoonlijk kan ik van een, voor mij mooie stem, ontroerd raken.

Om het optimale uit een stem te halen, zijn zanglessen altijd aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst moet je "muzikaal" zijn. Dat wil zeggen of je bij jezelf en/of bij anderen hoort of een toon op de juiste hoogte gezongen wordt. Dan is er de hoogte , bereik en de klankkleur van de stem, die je wel een beetje kunt bijwerken, maar grotendeels een gegeven is. Nou als dat allemaal klopt, dan kun je met lessen beginnen om een en ander te optimaliseren.