Door een kunsttaxateur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de gouden gids te vinden.
Bij een taxatiebureau of kunsthandelaar

Toegevoegd na 45 seconden:
http://ibi.bibliotheek.nl/opgelostevragen/vid/2010/waar_kan_ik_mijn_schilderij_gratis_laten_taxeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het leuk vind om misschien op de tv te komen bij tussen kunst en kitsch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de veiling kan het ook. Een taxateur maar als je het over schatten hebt dus niet taxeren dan kun je het ook aan een kunstkenner vragen die geen taxateur is.

Je kan hem ook gratis op marktplaats zetten, een foto van de signering maken en goede fotos van het schilderij en de naam en afmetingen erbij en dan de biedingen afwachten, dan weet je vaak snel of je met een waardevol schilderij te maken hebt.

Wat je ook kan doen is de naam van de schilder in de zoekmachine gooien en als je resultaten krijgt is het vaak een bekende schilder.

Ook kun je in de "Pieter Scheen" kijken, dit is een lexicon met alle bekende Nederlandse kunstenaars. Deze ligt ter inzage in bijna elke grote bibiliotheek. Daarin staat hoe belangrijk deze kunstenaar was/is, aan de hand daarvan kun je bepalen of je te maken hebt met iets waardevols.

taxeren is de beste optie als je de exacte prijs wilt weten.