Hoe leer je je kat van 10 maanden omgaan met een kitten?

Ik heb een kitten van 9 weken sinds vandaag. Ik heb ook een kat van 10 maanden. Nu de reactie van mijn kater was nogal positief en hij was zeer nieuwsgierig over het vrouwtjes kitten en snuffelt veel in het begin aan de kont maar het kitten is niet bang maar mijn kater blaast soms als ik hem aai hij volgt haar veel. Maar hij begon een aantal keer te bijten aan de nekvel van het kitten. Ik spuit dan met de plantenspuit maar is dat allemaal normaal gedrag van de kater zo bijten? Gaat dat weg? Ze vechten niet dat is goed. Heb ze wel voor zekerheid in aparte kamers laten slapen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
http://howtocat.nl/plantenspuit-kat/
Rieneke1
6 jaar geleden
http://www.kittenleeftijd.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
A: is een kat van 10 maanden zelf ook nog bijna een kitten en een kitten van 9 weken (pas!!) in huis nemen is niet goed. Ze moeten minimaal 12 a 13 weken bij de moeder blijven. Nu heb je 2 babies bij elkaar..

Antwoorden (1)

dan ziet de oudere kat het als zijn eigen jong. Hij wil de kitten dan meenemen naar een plekje dat voor hem veilig is. Positief dus niet afstraffen.