Welk huisdier eet het weinig?

Ik wil graag een huisdier, maar het mag niet veel eten (1 à 2 keer per week) dit omdat ik gescheiden ouders heb.

Toegevoegd na 2 uur:
Geld speelt geen grote rol en ik ben vaak genoeg thuis om het te verzorgen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Mensen ik zoek een antwoord op mijn vraag en geen reacties over dat ik hem niet kan verzorgen. Alleen als ik weg moet zou het fijn zijn als hij niet 24/7 eten moet, 2 à 3 keer per week zou fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

Een slang eet niet iedere dag. Of een krokodil.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Reddie Min

Gaat over iemand die zo jong is dat gescheiden ouders (gebrek aan geld?) kennelijk argument zijn voor beperkte voeding mogelijkheden.
Slang / krokodil vind ik (hier) geen goed voorbeeld als huisdier. https://www.businessinsider.nl/krokodil-alligator-reptiel-huisdier-wet-651807/ “Een krokodil hoort niet in de huiskamer, het is geen huisdier. Bij mensen die een klein en jong reptiel in huis halen, bestaat veel onwetendheid”, aldus Eerdmans. “De reptielen worden groter, ouder en duurder dan verwacht. Ze moeten met levende dieren worden gevoerd. Ook kunnen ze gevaarlijk zijn. De Dierenbescherming krijgt geregeld te maken met reptielen die om die redenen worden afgedankt.” Alleen al in Rotterdam gebeurt dat volgens de organisatie rond de 150 keer per jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het om geld gebrek gaat dat een huisdier niet veel mag eten: neem dan dit advies van mij aan en dat is GEEN huisdier. Voordeel: kost niks!
Een (water)schildpad! Ik heb er een van 5 jaar oud en hij krijgt 2 keer per week eten.
"- Jonge waterschildpadjes (tot ongeveer 6 maanden) Dagelijks
- Half volwassen waterschildpadden (6 mnd tot ongeveer 2 jaar) 3 tot 4 keer per week
- Volwassen waterschildpadden (vanaf ongeveer 2 jaar tot...) 2 keer per week "
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heeft 'ie ook een stukje land nodig?
Rieneke1
6 jaar geleden
Ja ze hebben een platform nodig om te zonnen, een warmtelamp, een goed en duur filter, een verwarmingselement, en ze eten wellicht niet vaak, maar wel deels duur vlees'. Verder heb je een flink grote bak nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat ik deed is een aquarium met een drijvend eilandje erin. (Hoe groter het aquarium is, hoe groter de schildpad wordt)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Duur vlees is niet nodig. Brokken voor schildpadden is rijk aan alles wat ze nodig heben. Wel geef ik mijne elke keer als we tartaar eten daar een (rauw!) Stukje van.
Rieneke1
6 jaar geleden
https://www.licg.nl/1mh/dieren/reptielen/reptielen/roodwang-geelwang-en-geelbuikschildpad.html
Een wandelende tak! is een planteneter.
Je kunt voeding in de natuur vinden, zelf kweken of kopen.
Wel opletten dat planten niet bespoten zijn met insecticide, dat is dodelijk voor een wandelende tak.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben niet opzoek naar een insect. Maar toch bedankt!