ik heb een aquarium met guppy's en wil wat decoratie. Kan ik daar piepschuim voor gebruiken?

ik wil niet dat de guppy's daarvan eten en als ik geen piepschuim kan gebruiken welk materiaal zou dan wel geschikt zijn voor het aquarium?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
2.9K

Antwoorden (2)

Piepschuim wordt vaak als beschilderde achtergrond gebruikt achter een aquarium. Niet in het water dus. Piepschuim drijft op water, dat is niet handig in je aquarium. In het water kun je steentjes, schelpen, oude theekopjes etc doen. En natuurlijk waterplantjes. Het gaat niet alleen om decoratie, maar ook dat je visjes ergens beschutting kunnen vinden en waterplantjes zijn goed voor de waterkwaliteit. Ga eens kijken bij een winkel waar ze aquariumspullen verkopen en vraag welke plantjes geschikt zijn voor jouw aquarium.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Hoezo min? Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat snap ik maar ik heb er stenen op de ondergrond gelegd dus hij drijft niet het gaat mij puur of het wel of niet goed is voor de guppy's
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het piepschuim gaat waarschijnlijk brokkelen en door je aquarium heen drijven, dus ik zou het niet doen.
Er zijn heel veel soorten en kleuren achtergrond gewoon te koop in de winkel, dan weet je ook zeker dat er geen giftige stoffen in zitten.
En piepschuim is volkomen onbruikbaar, daar moet je wel een straattegel op leggen om het onderwater te houden.
je kunt ook de achterkant - buitenkant, schilderen of een kleur geven, waterplanten op schilderen enz. Ziet er ook erg leuk uit.