Waarom propt mijn kattin de badmat in haar kattenbak?

Zij ondergraaft nooit haar uitwerpselen en ook deze keer is dat niet gebeurd. Het lijkt wel of ze ze met de badmat heeft willen verstoppen. Heeft iemand dit al voorgehad?

6 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het blijft gissen natuurlijk. Kan het zijn dat ze op de badmat geplast heeft (zo ja dan is een bezoek aan de dierenarts geen overbodige luxe).
Als dat niet het geval is dan zou ze goed ontevreden kunnen zijn over het grit. Probeer eens het volgende: grit zonder toegevoegde zogenaamd frisse geuren, want katten maak je hier niet blij mee. Zo fijn mogelijk, en een laag van minstens een cm of 5.
Gebruik verder twee bakken (als je 1 kat hebt), op afstand van elkaar en het eten en drinken, en op een rustig plekje. Uiteraard zeer regelmatig verschonen.
Rieneke1
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

is ze misschien zwanger en maakt ze een nestje?