hoe leer je een kat dat hij niet van jouw bord mag eten?

mijn kat is zwerfkat geweest en is altijd bang dat hij niet genoeg eten heeft. hij steelt en verzamelt ook brood en aardappels etc....zielig vind ik het. hoe leer ik hem dat hij nu genoeg eten heeft bij mij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
6 jaar geleden
Heeft hij ten alle tijden toegang tot voedsel?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nee ik geef hem sochtends en savonds een bakje met brokjes. zodra ik meer van de brokjes in het bakje doe, eet hij deze direct op. hij stopt niet met eten!

Het beste antwoord

Een kat moet sowieso altijd kunnen eten: het is voor katten normaal om zo'n 15 a 20 keer per dag een hapje te eten, daar is de spijsvertering op ingesteld. Na uiterlijk 3 uur is het kattenmaagje leeg. Een kat die 2 x per dag eten krijgt, wordt dus tegennatuurlijk gevoerd, en heeft 18 van de 24 uur honger. Katten die zo gevoerd worden zullen ook eerder last krijgen van overgewicht: door de voedselstress wordt zoveel mogelijk vet opgebouwd. Sommige katten kunnen erg schrokken, bijvoorbeeld door een verleden als zwerver. Zeker in zo'n geval is het goed het voer aan te bieden in een voerpuzzel. Sowieso is dat voor de meeste katten veel beter: het houdt lichaam en geest actief. Je kan voerpuzzels kopen in de winkel, maar ze zijn ook eenvoudig zelf te maken van wc-rollen, eierdozen en andere goedkope materialen. Als je zoekt op voerpuzzel vind je genoeg voorbeelden. Pas je wel aan aan het niveau van je kat: begin met simpele puzzels en maak het gaandeweg moeilijker. Succes!
Rieneke1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+precies