Mijn chihuahua wilt op mijn arm rijden en likken, wat moet ik hieraan doen?

Sinds 2 dagen wilt mijn chihuahua op mijn arm rijden. Eerst begon hij mij te likken aan mijn handen en armen en wou hiermee niet stoppen. Tijdens het likken klemt hij zijn poten om me heen en wilt hij vaak beginnen met rijden. Ik pak hem op en zet hem in zijn mand. Soms werkt dit en soms blijft hij terug komen en te likken en te rijden. Hij begint me te krabben en te janken aan me arm dat ik mijn hand moet geven. Als ik bv zijn balletje gooi waarmee hij altijd speelt, heeft hij totaal geen aandacht voor alleen voor mij. Bij mijn vriendin doet hij het niet alleen bij mij. Als hij bij mij op schoot zit en hij zit aan mijn arm te likken en ik wil hem op zijn kopje aaien, doet hij er alles aan om te zorgen dat hij me kan likken. Hij volgt me overal en aan mijn benen te krabben. Ik word er ondertussen gek van. Wat moet ik hieraan doen?! Ps Baco is 2 jaar.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Is je hondje geholpen? Zo nee, dan lijkt mij dit een goed idee
jodyenboyke
7 jaar geleden
Rij gedrag kan ook een stresssignaal zijn. Mensen willen hadden altijd maar aaien en knuffellen maar dat is geen hondsgedrag en natuurlijk zijn er veel honden die dit heerlijk vinden. Hormonen kunnen een rol spelen, in het voorjaar zijn er een hoop loopse teven.
Je moet dus eerst kijken wat er precies afspeelt. Afleiden blijft in alle gevallen de beste optie.

Antwoorden (1)

ja even ala cesar millan met je hand naar hem snappen ... en anders castereren.

een hond kun je niet verwachten om ergens mee te "stoppen" als je het likken toestaat is dat voor de hond al een uitnodiging.
je zult hem ook het verschil moeten leren tussen "hond"en "mens" hoe leuk een schoothondje ook is ... ze horen niet op schoot als je in het wild een hond achtige tegen je aan laat leunen of op je laat zitten is dit een teken van "onderdanigheid" hij denkt dat hij de baas is dus hij bepaald met wie hij paart.

dus honden horen niet op bed niet op de bank claim je eigen space ... en straf elk gedrag meteen af dat hem opwind. en ga wat langer met hem lopen gooi de bal wat vaker buiten ... hij moet wat extra energie kwijt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cesar Millan is wereldberoemd geworden als 'The Dog Whisperer'
Er zijn echter legio hondenpsychlogen geen voorstander van zijn agressieve aanpak.