mag ik mijn kitten poesje van 8 maanden nagels laten knippen?

help ik ben ten eind eraad ,mijjn kitten poesje van 8 maandne heeft samen met me oudste kat van 5 j 2 krabpalen 1 woonkamer en 1 gang staan en nog doet ze vaak per dag aan me bank en stoelen en klimt en me hordeur an krabt an de houten kozijnen ik pak de steeds op en zet d eby d1 van de 2 krabpalen die in d ebuurt staat neer en pakt de voorpootjes en wrijft die over d ekrabpala maar helpt niet soms doet ze aan 1 die in d ewoonkamer stat de nagels kraben maar laaste tyd meer an me bank en stoelen en ook aan me muren en houten kozijnen en deuren en ze klimt in me hordeur steeds ik zet al elke x als ik niet thuis bent me steolen anders zodat ze niet via me stoelen in d ehordeur klimt 1 krabpala stat in d egnag en de 2 ion d ewoonkamer op ze vaste plek waar de oude eerts stond voor ik har had gekocht en heb ook al flesje katen geur gekocht en dat paar x erop gespoten dat helpte in begin maar zo felsje katten kruid is niet goed koop maar helpt ook niet veel wie weet raad me meubels gan er aan op deze manier ze si pas geholpen op 1 maart ze is erg druk nog steds ondanks dat ik had gehoopt ze iets minder wild zal zijn na de haar castratie maar niet dus . wie kan me helpen
m v g colinda

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nagels knippen heeft geen nut tegen dit probleem. Met korte nagels kunnen ze ook krabben. Je zult het gedrag moeten veranderen/afleren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ben niest anders bezig zal niet meer weten hoe pak ze steeds beet en pak de voorpootjes en laaten d ekrabben aan d ekrabpaal dus wat zal ik anders dan moeten doen volgens jouw namonnetje3
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is er echt eentje voor @Rieneke1 .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
laat haar dit lezen dan ff manonnetje3
Rieneke1
7 jaar geleden
Daar ben ik al :D
Rieneke1
7 jaar geleden
Flierefluitje, krabplanken kan je overal kopen: zooplus, petsgifts enz enz. Ook dierenspeciaalzaken hebben ze meestal wel. Zijn ook niet zo gek duur: reken 10 a 12 euro per plank, en dat x 3.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Koop een krappaal

Het beste antwoord

Bij een binnenpoes mag je gerust een klein puntje van de nagels knippen, alleen heeft het geen zin om haar op die manier het krabben af te leren. Een kat krabt om meerdere redenen: om de nagels te verzorgen, en om te markeren, zowel qua reuksporen als qua zichtsporen. Nu is het uiteraard wel fijn als de kat daar de krabpaal boor gebruikt, en niet je meubilair. Allereerst heb je voor 2 katten minstens 3 krabgelegenheden nodig, en liever meer dan minder. Katten rekken zich graag helemaal uit bij het krabben, dus de krabpaal of plank moet hoog genoeg zijn, en uiteraard niet wiebelig. Heel belangrijk is ook dat de krabgelegenheden door het huis verspreid zijn, en te vinden zijn op de grenzen van het territorium, en op plekjes in de loop. Bij ramen en deuren en op de drukbelopen gang bijvoorbeeld. Sommige katten vinden het fijn om voor de afwisseling horizontaal te krabben, dus in zo'n geval is een kokosmat handig.
En verder, ja ze zijn druk op deze leeftijd. Ze zit ook in een andere leeftijdsfase dan je oudere kat helaas, dus de match is niet geweldig. Speel regelmatig met het beestje, meerdere malen per dag enkele minuten is al mooi. Laat haar ook werken voor haar eten dmv voerpuzzels, al dan niet zelfgemaakt. Haal nieuwe speeltjes voor haar in huis van buiten zoals vogelveren, eikeltjes enz, maak propjes, haal kartonnen dozen en rouleer dat alles. Wat dat betreft zijn katjes net kinderen: als ze zich rot vervelen worden ze erg vervelend. Succes :)
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik kan er maar 2 kwijt zo groot woon ik u ook weer niet en die katten krbplanken zie ik nergens moneteel ik ehb nu 2 dezelfe staan gekocht by d eaction voor 5, 50 en heb altyd 2 katers gehad die met 2 katten krabpalen deleden nooit problemen eghad alleen moest ik pas zo 2 maandne gelden 1 vervangen was hellemala kala en heb ze beide opgepakt en tegen aan gehouden zodat ze wisten dat z ede nieuwe ook kondne gebruiken ,ze komen enkeld onder begeleiding op balkon van mij enkel waneer warm genoeg is ze moet in sept haar prikjes weer krygen ook en ze is echt en druke miesje ondanks ze pas geholpen is vanaf 1 maart
Rieneke1
7 jaar geleden
De actiondingetjes zijn niet echt functineel te noemen. Als je weinig ruimte hebt, koop dan krabplanken die je tegen de muur kan schroeven op de juiste hoogte. En ja verder: dit is mijn advies en daar zal je het mee moeten doen ;)
Rieneke1
7 jaar geleden
Flierefluitje: behalve te kort zijn die dingen ook niet stabiel. Logisch dat zo'n kat dan liever de bank neemt ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik gebruik vor kat nip zo klen fles spray ik af entoe 2x op de krabpalen 1 spray doe i erop helpt ff maar schijnt vlug uit gewerkt te zijn en ik kan niet op me muren ff een kattenplank vastmaken ik kies liefst gewoon voor krabpalen dat ging altyd goed en zo groot zijn me katten ook nu niet me oudste kat is 5 jaar mar als je hem ziet zal je het niet geloven at hy 5 j is hy is niet zo groot als ander katen voor z eleeftijd en hy kan gewoon ligend als haldf stand ze nagles krabben de oude bazin waar ik me kiten poesje heb gekocht had 2 krabpalen ook stan ook by de action ik kan geen groet krabpalen kwijd een stat in d egnag tegen een muur ana en ander in ehuiskamer tussen 2 stolen staat hy momenteel heb hem al 4 x verplaats vandaag dus kan je valariaan zo kopen in en dieren zaak ? zo ja wat kost dat precies deze vraag is voor firefluitje
m v g colinda
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus!
Rieneke1
7 jaar geleden
@Manonnetje3 Dank, maar ik zie je plus niet :)

Andere antwoorden (2)

Als u uw kat binnenhuis houdt, dan kan het noodzakelijk zijn af en toe zijn nageltjes te knippen. Dit is voor de kat niet pijnlijk, maar het is ook niet zijn favoriet. Daarom doet u er verstandig aan om het knippen al vroeg aan te leren bij uw kitten. Ook al heeft dit in de eerste maanden geen toegevoegde waarde: als u al direct begint met knippen dan leert de kat of poes dat het goed is. Zo kunt u later de nagels goed onderhouden!

Hieronder enkele tips:

Ga op een rustig plekje zitten, zodat de kitten niet plotseling kan schrikken. Neem bijvoorbeeld plaats op de grond.
Een goede houding is: kitten tussen uw benen/dijen.

Tussen elke knip aait u de kitten heel even over zijn/haar buikje: dat is een rust momentje en zo traint u de kitten dat het allemaal goed is.

Het knippen zelf:

Knippen kan met een eenvoudig nagelknippertje maar er is ook een special nagelschaartje bij de dierenspeciaalzaak te koop. Dit speciale schaartje houdt rekening met de bijzondere vorm van de kattennagel.

Knip voorzichtig en kleine stukjes, pas er goed op dat u niet "in het leven" knipt. Het leven is het roze deel dat u door de nagel heen ziet. Is dit moeilijk waar te nemen? Let u dan goed op het kleurverschil.

De nagels van buiten katten slijten harder dan van katten die nooit of beperkt buiten komen. Het is aan te raden om voor huis katten een goede krappaal aan te schaffen. De kitten zal al spelenderwijs leren om hier zijn/haar nagels aan te 'scherpen' en dus te onderhouden.
fremar
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Dat tussendoor over het buikje aaien lijkt me niet zo'n strak plan :D
er zijn ook een soort hoesjes te koop die kun je over de nagel plakken.. deze kun je vinden door nagelhoesjes kat in te typen bij een zoekmachine.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor de tip dewilderoos
Rieneke1
7 jaar geleden
Zeer dieronvriendelijk en alleen verantwoord in geval van medische redenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben het eens met Rieneke1 dat is mishandeling