Mogen katten boter eten ?

Poes van 18 j met nierfalen en slechte schildklierwerking, waarvoor medicatie, eet heel weinig. Moet van DA alles proberen opdat ze zou eten en heb nu bemerkt dat ze wel in boter gebakken vlees of vis lust.
Iemand hier ervaring mee ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Het hangt ervan af wat de achtergrond van je vraag is. Chronisch nierfalen is een steeds verder gaande aandoening, die hooguit vertraagd kan worden door het geven van nierdieet. Eventueel , als de kat werkelijk geen enkel nierdieet lust, zou je gewoon voer kunnen geven (in overleg met de dierenarts) met ipaketine erover. Een kat die lijdt aan vergevorderd nierfalen zal echter kotsmisselijk zijn omdat de nieren hun functie niet meer aankunnen en er afvalstoffen in het bloed komen. Op een gegeven moment stoppen ze dan met eten en overmatig drinken.

Boter is zeker niet goed voor een kat, ook omdat het laxerend werkt en de kat diarree kan krijgen. Nierpatientjes lijden echter al snel aan harde en moeilijke ontlasting, dus zal dat wel meevallen. En als het er om gaat je kat nog een paar prettige dagen te bezorgen, dan zou ik me er verder niet om bekommeren.

Sterkte, en bedenk goed hoe lang je nog door wil gaan met je katje. Liefhebben is ook loslaten, en beter gaat ze niet meer worden helaas, alleen maar slechter.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
Precies, niet te lang rekken/in leven houden als genezing niet meer mogelijk is.

Andere antwoorden (2)

Lieve Diano,

Liever geen boter voeren aan katten, liever geen lactose producten überhaupt.
Daarentegen: botersla mag wel.

Groetjes xXx6Snicker9xXx6Tricker9xXx
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Boter bevat geen lactose.
tinus1969
7 jaar geleden
En botersla is een soort groente; eten dat geen energie geeft. Katten hebben dat niet nodig.
ze mogen best een klein likje, maar niet te veel