Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen met een te tam lammetje?

hoi, ik ben Renske ik zit op een zorgboerderij en daar hebben ze een heel tam lammetje, iets te tam. hij kan niet bij de kudde op de wei want als hij mensen ziet lopen dan gaat ie dwars door het stroomdraad. ze hebben hem nu binnen staan en hij loopt eigenlijk de hele dag los op het erf naast een weg... wat ik erg onverantwoordelijk vind vooral na het ongeluk van mijn eigen hond die het ongeluk niet heeft overleefd. ik heb een poging gedaan om hem bij een shetlander in de wei te zetten en de shetlander vond heb helemaal te gek, hij had ook een keer voor een shetlander veulen gezorgd terwijl het eigenlijk een ruin is... dus de shetlander vond het lammetje helemaal te gek maar het lammetje hem niet jammer genoeg hij liep zo weer met mij mee naar de stal en de shetlander keek hem een een beetje bedroefd na...

nu is mijn vraag wat kunnen we het beste met het lammetje doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je het lammetje wilt houden moet je zorgen voor een afrastering waar hij niet doorheen of overheen kan (bijv gaas).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedoel je om het erf of om het weiland?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om het gebied waar hij/zij los mag lopen. Daarbuiten kun je het beestje misschien aanlijnen als je ermee wilt wandelen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat is wel een goed idee, dankje!
Er is een oplossing: een nieuwe kudde. En het liefst een met een herder die de hele dag met de schapen op stap is. Eventueel met gebruikmaking van een hond.