Alle vogels leggen eieren. Of er een haan overheen geweest is maakt helemaal niets uit, daar leggen ze geen ei meer of minder om. Het ei wordt gemaakt als de vogel broedrijp is, de haan moet het eitje alleen nog even bevruchten. Dit kan drie weken voor het ei tot ongeveer anderhalve dag voor het leggen gebeuren. Een vogel heeft namelijk de mogelijkheid om spermacellen op te slaan die ze zelf bij het ontwikkelen van het ei kan "gebruiken'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jazeker..
Als je een 'nep ei' in de ren legt gaan de kippen daar echte eieren naast leggen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van ons aan de lopende band zonder haan. Maar die zijn een jaar of 20 terug al op de BBQ gegaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het aantal eieren dat een kip kan leggen ligt al bij de geboorte vast... Als ze eenmaal begint te leggen legt ze er 1 om de 25 uur.Of er nu een haan in de buurt is ja of nee, maakt niks uit, ze legt toch eieren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kip zal ook eieren leggen als er geen haan in de buurt is.
de haan is voor de bevruchting,van de kip,waarna ook de eieren bevrucht zijn,de kip legt de eieren bij elkaar ,waarna ze deze gaat uitbroeden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor als je de eieren laat liggen gaat ze er zelfs op broeden ook al heeft ze nooit een haan gezien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een volwassen kip zal van nature , ook zonder haan ,eieren leggen.
Meestal 10 a12 stuks.
Normaal gesproken gaan ze daarna broeden,ook zonder een haan.
Maar wat doet de mens ?
Hij haalt telkens weer de eieren weg en telkens weer probeert de kip een aantal van 10 a12 stuks bij elkaar te krijgen.
Dat kan soms maanden duren, de kip is aan de leg, zeggen we dan.
Wil je de kip toch laten broeden, dan vervang je de echte eieren voor stenen eieren.
De kip legt weer door totdat er 10 a12 eieren zijn en wordt dan vaak broeds.
Onder de broedse kip worden de stenen eieren vervangen door echte eieren en het broeden kan beginnen.
Wel is dan de haan onmismaar voor het resultaat.
Een kip is een dom dier ten dienste van de mens, met of zonder een vent!