Is er een middel om vlonderplanken minder glad te maken?

Mijn schoonmoeder heeft op het dek en de loopplank van haar woonboot vlonderplanken die deze tijd van het jaar spekglad zijn, heeft iemand een middel of idee om er iets aan te doen zodat je niet uitglijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5K

Het beste antwoord

Het is vooral belangrijk om de vlonders groene aanslag en algvrij te houden, dat kan met een groene aanslagreiniger, bijv van HG, maar ook bij de Action tegen een veel goedkoper bedrag, merkloos te krijgen. Verder is het een optie er anti slip van HG op te doen, dan glij je daar zeker niet meer uit, tenzij er ijs op ligt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groene aanslag reiniger mag volgens mij niet in contact komen met oppervlaktewater, bij een woonboot dus niet bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet het aanbrengen als het verwacht wordt, dat het 48 uur niet gaat regenen, ook de vlonderplanken zijn regelmatig droog, daarna kan het ook gewoon met water in contact komen, kennissen van mij gebruiken dit ook hiervoor en dat werkt prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doen ze vast niet met een kwastje.
Met een gieter of plantenspuit komt er toch ook een deel in het water terecht? Ligt er natuurlijk ook aan waar de boot ligt.
Amsterdam of een natuurgebied maakt nogal wat verschil.

Andere antwoorden (4)

Eerst goed reinigen en dan:

Bij de bouwmarkt hebben ze speciale antislipverf. Beitsen met een beetje zand erdoor. Bij hardhout zou ik het gewoon olieen en door het jaar heen af en toe een beetje zand strooien.

http://www.klusidee.nl/Forum/about31815.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gooi er wat grof metselzand overheen, de gladheid vermindert direct, is goedkoop en milieuvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
minder glad maken kan ( welkoop / gamma ) dan zou je er een soort lak op moeten verven, dat het minder glad word maar dan gaat het er wel een beetje meer wazig (mat) uitzien, en beschadigt het wat sneller dan gladde lak,
wij hebben houten tegels op het terras,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben een houten brug over de vijver. We moeten de brug over om buiten te komen. Bij nat en glad weer strooit mijn man er altijd vogelzand over. Gemalen schelpenzand, werkt perfect. Verkrijgbaar in strooibus bij de dierenspeciaalzaak.
Ivana