Ik heb patatolie -zonnebloemolie? gemorst op de tuintegels; alles geprobeerd niets hielp. Wie weet nog een paardemiddel om de vlekken te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
28.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons thuis heeft een keer, lang geleden, een hond de frituurpan half leeg gedronken. Uiteraard viel dit niet goed en de hond is daarna enorm ziek geweest en heeft toen buiten op het terras alles er weer uitgegooid.... Volgens mij zitten die vlekken er na ong 25 jaar nog steeds op.. Succes!

Het beste antwoord

hopelijk heb je de tips voor toepassen van `agressieve` methoden nog niet gebruikt. Dit lijkt me alleen een oplossing als je een enorme uitgebeten plek op je terras wilt hebben. De beste tips zijn in mijn visie de `doe niks en laat de natuur zijn werk doen-oplossingen`.

Als je dan toch perse in actie wilt komen dan is misschien het volgende idee iets:
Ik kreeg ooit van een natuursteenhandelaar te horen dat ik water op de vetvlekken op mijn granieten keukenblad moest gieten. Lekker laten staan en indien nodig een paar keer herhalen. Vet drijft tenslotte op water en daardoor komt de vlek vanzelf naar de oppervlakte.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor alle antwoorden. Ik zal ze alle proberen. Strijkijzer met vloeipapier hielp niet; ook dreft en bleekwater niet. Ik zal de winter maar afwachten. Water erop gieten helpt niet, het heeft l zoveel geregend!

Andere antwoorden (11)

Dik keukenpapier (Lotus) op de tegel leggen en er een heet strijkijzer opzetten. Dan trekt het vet in het keukenpapier.
Amadea
11 jaar geleden
Probeer eens van h.g. de olie en vetvlekken verwijderaar .
Succes ermee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is een blik en kost ongeveer 12 euro.
Eventueel om eerst te absorberen kattengrit erover strooien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog een tip zuiveringszout of soda willen ook nog weleens helpen.
Soda met kokend water .
Of zuiveringszout erover strooien.
11 jaar geleden
Dasty van de wibra, de gele flessen. Krijg ik vrijwel elke vet vlek mee weg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goei spul!
De winter, na de winter zie je er niets meer van..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon afwasproduct, zoals Derft, Ecover, enz in een beetje heet water en over de vlek gieten, 1 a 1,5 uur laten inweken zodat het vet oplost en dan op deppen met een doek. Evt herhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Afwasmiddel lost inderdaad olievlekken op.
Groene biotex!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet lukken met remmenreiniger. Pas wel op, het is een heel agressief goedje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben dit ook gehad, we kregen het nergens helemaal mee weg, uiteindelijk heeft een vriend van ons, de klinkers omgekeerd, maar of dat ook met jouw tegels kan? Als de onderkant hetzelfde is als de bovenkant, kan het in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hele slimme oplossing!
Maak de tegels nat en strooi er caustic soda korrels over,wordt verkocht als ontstoppingsmiddel bij kruitvat!
Laat een nachtje intrekken en borstel en spoel alles de volgende ochtend goed na!
Kijk echter goed uit voor handen ogen kleding,bijt en brand erg!
Zonodig een keer herhalen!
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zand, soda en een beetje warm water. Goed schrobben met een schrobborstel en het is absoluut weg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon niets doen, de bacteriën breken het vet gewoon af, het is organisch vet.