Mag je een soort 'garage sale' adverteren en organiseren, als je de hele inboedel wil verkopen van een huis?

Echt alles moet/mag weg.
Mag je dit adverteren in een huis-aan-huiskrantje, en kan je dit gewoon gaan organiseren, of heb je daar een vergunning van de gemeente voor nodig?

Het gaat om de inboedel van ons ouderlijk huis, nadat mijn vader op 90-jarige leeftijd is overleden - en mijn zus en ik hebben ( als vijftigers...) zélf natuurlijk al alles.

Mijn vader heeft in de laatste jaren aan 'verzamelverslaving' geleden, dus er is véél te halen.
En hij heeft enorme schulden achtergelaten door zijn ongeremde bestel-behoefte bij allerlei postorderbedrijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je niet kwijt kunt: op laten halen door de kringloop, die nemen alles mee en zoeken later wel uit wat ze kunnen gebruiken.

Het beste antwoord

Gewoon doen, het blijft eenmalig, niet commercieel en redelijk kleinschalig.
Heel misschien dat het officieel niet mag (kan ik me niet voorstellen) maar nu weet je dat niet, als je gaat informeren kom je er misschien achter dat het eigenlijk niet mag.

Hier zijn ook opkopers voor, want waarschijnlijk blijf je anders met veel rest-spullen achter.
Als er wat van waarde bijzit leveren ze het huis gratis bezemschoon voor je op, zit er veel van waarde tussen dan krijg je geld toe. (alleen maar troep, dan kost het iets)

Waarschijnlijk is het voor de verkoop van het huis beter om een deel van de spullen te laten staan en die pas na de verkoop weg te doen. Een ingerichte kamer ziet er bijna altijd beter uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip, Jackd : wat niet verkocht wordt aan 'grote spullen' als de bank of kleerkasten ed. kan tenslotte altijd nog naar de Kringloop.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb aan alle antwoorden veel gehad, maar jouw tip om nog wat te laten staan vond ik een erge goede - vooral, omdat er al 40 jaar niets aan het huis gedaan is, behalve een behangetje of een verfje....en wat er onder de vloerbedekkingen vandaan zou komen, wil ik eigenlijk ook maar niet weten....dus mochten er kasten oid. niet meegenomen worden, blijven ze voorlopig staan!!
Dank je voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Ik geloof niet,dat je daar een speciale vergunning voor nodig hebt, maar informeer voor de zekerheid even bij het gemeentehuis.
Ik neem aan,dat je weet dat je ook de erfenis kunt weigeren,zodat je niet hoeft op te draaien voor je vaders schulden?
Als het een eigen huis betreft,wordt de zaak natuurlijk heel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de begrafenis hebt geregeld en de boedel ter hand hebt genomen heb je daar mee te kennen gegeven dat je de erfenis hebt aanvaard.
Of het mag zou ik niet weten, maar ik heb wel een tip:
Doe het via marktplaats of eBay, je haalt op deze site veel meer op als je de mensen laat bieden. Hier komen meer mensen dan in een garage, dus je hebt een breder publiek, die ook nog eens interesse hebben, anders zouden ze niet op dat woord gaan zoeken. Het helpt echt! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus heeft het ook gedaan. En woont naast de politie! Er waren geen problemen. Groot bord in de tuin, de deur opengooien, en klaar. Halve buurt was gekomen, en veel verkocht! Er is geen vergunning voor nodig, het is geen probleem als je dat wil doen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je, pippin : áls ik nog bedenkingen had, zijn die nu weg - helemaal gerustgesteld!!!
Nou nog mooi weer, en dan gáán we ervoor....