Zijn er bureaustoelen waar je geen rug of nekklachten van krijgt na langdurig erop zitten voor max. 100 euro?

Heb namelijk steeds vaker last van mijn rug en nek, en wil hier voorzichtig meedoen. Iemand ervaringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.3K

Het beste antwoord

Ik heb mijn rug op 2 plekken gebroken gehad in 2007 en moet dus een goede stoel hebben.
Vorig jaar een nieuwe aangeschaft daar de oude uit elkaar viel na 8 jaar intensief gebruik (deze was van de Gamma, verhoogd nek gedeelte en je kon er mee achterover leunen indien gewenst en dat is echt wel ideaal als je rug klachten hebt).

Vorig jaar 1 gehaald bij Leen Bakker, koste 80 euro, ook met verhoogd leuning en je kunt er ook mee achter over leunen.
Ik zit vele, vele uren achter mijn pc daar het ook mijn werk is, soms (ja lach maar lol) wel 16 uur per dag, maar ik heb totaal geen last van mijn rug op deze stoel en op de voorgaande.
Een goede stoel hoeft niet duur te zijn, je moet enkel letten op de maximale hoogte van de stoel (je benen moet echt 90 graden zijn als je er op zit), de achterkant moet niet te zacht zijn maar ook geen beton en moet hoger zijn dan de normale bureaustoel.
Tevens belangrijk dat je jouw bureau ook op de goede hoogte hebt staan, je arm moet (als je die op de stoelleuning legt) op bijna gelijke hoogte zijn als het bureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PM verstuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel een prima stoel zijn voor je, maar bedenk wel dat de oorzaken van de klachten bij jullie totaal anders zijn. Een goede stoel is belangrijk, maar als jij vervolgens nog lang in dezelfde houding blijft zitten krijg je gewoon weer last.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een op 2 plekken gebroken rug, en ik kan er 16 uur achter elkaar inzitten, dan kan een ander met rug problemen er ook prima in zitten. De stoel is stevig, geeft goede steun aan de rug en is op de goede hoogte instelbaar, dat is belangrijk, niet wat er met de rug is.
Let wel, ik had bijna een dwarslaesie op 1 mm na, en dat is toch wel het ergste soort pijn en probleem dat je met een rug kunt hebben en dan is een goede stoel een must om te hebben.

Andere antwoorden (7)

Een ergonomische bureaustoel is een investering. Zo'n goede stoel biedt niet alleen comfort, maar helpt ook met de gezondheid van je rug, je polsen en je nek. Voor honderd euro vind je die niet. Als ik jou was zou ik het dubbele bedrag ervoor reserveren. Dan kan je er een bij Wehkamp bestellen: http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/bureaus-bureaustoelen/bureaustoelen/ergonomische-bureaustoel/C28_8H7_H72_508415/?cm_mmc_o=7BBTkwjltB55bETCjC_AywzAlC_AywzAlfBwkwEj2nooZICjC_AywzAlfBwkwEj2nooZIZInCjCDioSvD
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Die stoel moet je uitproberen. Want alleen de zithoogte kan worden aangepast. Dus de armleuningen, de neksteun, en de rugholte moeten maar net bij jouw lichaam aansluiten. Doen ze dat niet, dan krijg je last! Een ergonomische stoel kan op alle punten anders worden ingesteld. Dus precies zoals voor jou het beste is. Daarin zit dus het grote verschil.
Als een bureaustoel helemaal goed is ingesteld naar jouw lichaam zou je geen klachten mogen krijgen. Zelfs de bureaustoelen van de Gamma zijn goed in te stellen en niet al te duur.
Overigens is het beter om zo nu en dan even wat rond te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de goedkoopste en meest oncomfortabele zal je ws het best helpen want dan ga je echt vaak verzitten en rondjes lopen. ;)
Beetje spottend, maar een kern van waarheid. Last van rug en nek kan komen door:
1. slechte instelling stoel (vooral hoogte en positie tov van het scherm)
2. Stress
3. Voornamelijk deze..teveel in een statische positie werken. Er is geen ideale positie. Verander vaak van houding, loop een rondje, doe eens 15 seconden wat oefeningen. Dure stoelen gaan je probleem niet verhelpen, alleen hele slechte stoelen kunnen het wel erger maken misschien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar de IKEA bureaustoel gekocht op 5 wielen, 2 arm leuningen, is in hoogte verstelbaar en de rug eveneens ook. Kost 59,95. Perfecte stoel met een goede zit, zelf ben ik rugpatient en heb op deze stoel totaal geen klachten. En ik zit er heel lang op !!

Deze stoelen zijn nog steeds in de verkoop bij IKEA.
Zie koppeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vaak niet de stoel - en al helemaal niet de prijs van de stoel - maar het aantal uren dat je daarop zit dat je uiteindelijk de nek en rug gaat kosten.
Helaas is 'minder op je bureaustoel zitten' niet altijd een optie.

Zelf had ik vroeger veel baat bij een kniestoel ; zonder rugleuning. Deze belast je rug totaal niet omdat je actief zit, en is zelfs goed voor je rugspieren. Geen mogelijkheden tot lui hangen of onderuit zakken, maar echt actief zitten, zodat noch je rug noch je nek het te zwaar krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste bureaustoelen worden op kantoren gebruikt. Er zijn bedrijven die daarvan restpartijen en faillisementspartijen opkopen. Deze stoelen zijn dan tweedehands maar erg goed. Ik heb er zelf ook zo eentje en wordt daar nooit moe op terwijl ik overal anders wel last heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Voor 2e hands, dan kan je een goeie merkstoel kopen.
Voor 100,- is wel een zo goed als nieuwe stoel te vinden die nieuw misschien 500.- of meer was.
Het belangrijkste van iedere stoel is dat je er niet te lang op zit en dat je er goed op zit. Een zitbal zorgt er voor dat je wel in een goede houding moet zitten en dat je "actief" zit en ze zijn betaalbaar. Een bal met schaal (wel handig als je hem op een vaste plek wilt laten staan), heb je al voor ca. 60 euro. En je kan hem ook nog gebruiken om goede fitnessoefeningen op te doen. Twee vliegen in één klap. Let bij aanschaf wel goed op dat je de goede maat koopt en dat ie je gewicht kan hebben. Ik heb goede ervaringen met de zitbal.