Wat is een leuke hobby voor een man van 72?

Mijn vader is bijna 72 en heeft het een beetje gehad met zijn computer hobby. Maar wat moet hij nu, hij en ik weten het allebei niet. HELP!!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn vader is op oudere leeftijd begonnen met legpuzzels en een tante ook. Het is echt verslafend ze begonnen allebei met niet te veel stukjes maar later werden ze steeds groter. Geef hem er eens 1 om te kijken of hij het leuk vindt.

plaats een mooie voliere in de tuin en plaats wat broedkooitjes in je schuur en zet er wat kanaries of andere soorten vogeltjes in is een hele leuke hobby die hoofdzakelijk door ouderen wordt uitgeoefend

Fotografie, vogelaar, vliegtuigspotter, wandelen, treintjes, modelbouw.

als hij nog vitaal is; trainer worden bij voetbal of een andere sport aan jeugd.

Misschien kan hij bij een buurthuis leeftijdsgenoten helpen lere mete de computer om te gaan? Is hij creatief en/of handig dan kan hij misschien dingen van hout o.i.d. gaan maken.

vissen, computeren ,kaarten,en als je nog fit ben fietsen tv serie kijken.

Op "goeie vraag"antwoorden geven. Best een leuke hobby.

Kweken van groente, planten en bloemen. Je hebt er niet eens een tuin voor nodig; kijk maar eens op de site Makkelijke Moestuin. Zelfs op je balkon is het mogelijk en ook voor oudere of invalide mensen. Hij zou zich vast in kunnen lezen en plannen maken. Het is ontzettend leuk om te doen en geschikt voor de leeftijd vanaf een jaar of 10, met hulp nog jonger zelfs. Echt een aanrader! Toegevoegd na 2 minuten: Ik zie dat hij rugklachten heeft, zelfs op hoogte is het mogelijk om je eigen Makkelijke Moestuin te hebben!

Misschien is genealogie een idee (stamboomonderzoek). Je hele familie stamboom uitpluizen en die van aangetrouwde familie, vrienden etc. Mijn vader heeft het jaren lang gedaan. Kon hij uren mee bezig zijn. Hierdoor had hij ook veel contacten want er zijn speciale verenigingen met mensen die elkaar helpen. Hij moest ook regelmatig naar andere plaatsen om dingen uit te zoeken.

Een aquarium nemen is ook een leuke hobby! Je kunt er veel mee bezig zijn!

Goeievraag. (en dit is een antwoord)

als je vader nog goed te been is zou hij misschien andere bejaarde kunnen bezoeken en met hun lekker babbelen, er zijn heel veel ouderen die moeilijk te been zijn en of eenzaam, die het leuk zouden vinden om bezoek te krijgen.. andere optie..duiven melken.. of lekker gaan biljarten

Als ik hem was zou ik een dubbelloops jachtgeweer kopen en wat oude computers aan flarden schieten; lijkt me een aardige hobby op die leeftijd ;)

Vrijwilligerswerk of bezorgen van kranten of reclames... tevens goed voor de gezondheid en/of sociale contacten!! Bij mij wordt het NRC door een oudere heer verzorgd, echt erg leuk!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100