Waar bevindt zich de ballonlandingsplaats bij Geldermalsen?

Ik was in de buurt van Geldermalsen. Er waren een boel luchtballonnen in de lucht. Die leken allemaal ongeveer op dezelfde plek te landen. Dat zal waarschijnlijk een stuk ten noorden van Geldermalsen zijn geweest.

Is er een vaste ballonlandingsplaats in die omgeving? Zo ja, waar precies?

een jaar geleden
1.7K
crispy
een jaar geleden
Ballonnen landen niet op een vaste plaats, ze landen daar waar de wind ze heen heeft geblazen.
Ze kunnen wel allemaal op dezelfde plek opstijgen...

Antwoorden (1)

De landingsplaats kan overal zijn. GreetZZ Ballonvaart Geldermalsen brengt je gratis weer terug naar de opstijgplaats Randweg 7 in Geldermalsen.
Als je tuin groot genoeg is, kan ook vanaf deze locatie vertrokken worden.
GreetZZ: ballonvaren duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur. Dat hangt af van de tijd die het kost om een geschikte landingsplek te vinden.
Soms lukt dit niet en landt de ballon bijvoorbeeld op de schuur van een woning.
SimonV
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
"Soms lukt dit niet en landt de ballon bijvoorbeeld op de schuur van een woning."
Dat is wel een erg uitzonderlijk geval! Een geschikte landingsplek is over het algemeen een pas gemaaid weiland, waarvan de boer toestemming geeft om de ballon te landen en (niet onbelangrijk in deze tijd van het jaar) er geen nesten van weidevogels bekend zijn. Goede ballonvaarders kunnen van te voren uitrekenen waar ze ongeveer zullen uitkomen, afhankelijk van windrichting en windsterkte. Dan worden boeren of andere grondeigenaren van te voren benaderd voor toestemming om te landen. Het land moet niet alleen geschikt zijn om de ballon te landen, maar moet ook bereikbaar zijn met een busje om de ballon, mand en inzittenden weer op te halen. Indien het niet lukt een geschikt veld te vinden, moet soms een noodlanding worden gemaakt. Meestal is dat een stuk weide of akker waarvoor geen toestemming is, met schadeclaims als gevolg. Een landing op een gebouw is geen noodlanding maar een ongeval.