Waarom zit er soms verschil in diamond painting kleurcodes?

Dezelfde kleurcode ziet er bij de ene aanbieder heel anders uit dan bij de andere. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Vergelijk met het mengen van verf. Het ene verbad is het andere niet en daarom zit er kleurverschil in.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
De meeste ontwerpers en uitgevers van diamond painting gebruiken de kleurencodes van DMC. Deze kleurencodes zijn hetzelfde als voor het borduren met DMC-borduurzijde.
Er is een aantal ontwerpers en uitgevers, dat gebruik maakt van hun eigen kleurencodes. Een goed voorbeeld hiervan is Diamond Dotz, dat ook een merknaam is. Diamond Dotz lijkt heel sterk op diamond painting, maar de mensen die daarachter zitten, hebben er duidelijk voor gekozen om het net anders te maken. Waarom ze daarvoor hebben gekozen, dat kan ik niet zeggen. Een reden zou kunnen zijn, dat zij hun eigen klantenkring willen hebben. Maar hun aanbod is beperkt, terwijl het aanbod van diamond ainting bijna onbeperkt is, omdat de meeste ontwerpers en uitgevers gebruik maken van dezelfde DMC kleurencodes.